וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות תמר קיבלה ארכה למו"מ עם החברה לישראל; תוכל לרכוש גז מ-EMG ב-3 מיליארד דולר

אבי בר-אלי

22.3.2011 / 22:45

במקביל חתמה גם בז"ן מול EMG על חוזה בסך 1.8-2.9 מיליארד דולר לאספקת גז טבעי למשך 20 שנה



הסכם האופציה של קבוצת החברה לישראל לרכישת גז טבעי נוסף מספקית הגז המצרי emg יוארך בשלושה חודשים - כך נודע ל-themarker. זאת, לאחר שאמור היה לפקוע בסוף החודש. משמעות הדחייה היא כי תינתן לקבוצת החברה לישראל שהות נוספת לגיבוש חוזה חלופי לרכישת גז זה משותפות תמר, לאחר שיופשר המשא ומתן המוקפא בין הצדדים.



מדובר בחוזים לרכישת 0.3 מיליארד מ"ק (bcm) גז טבעי בשנה למשך 20 שנה עבור תחנת הכוח המתוכננת של o.p.c במישור רותם שבנגב וכן רכישת 0.53 bcm בשנה עבור מפעלי ים המלח מקבוצת כי"ל. היקף החוזים מוערך ב-2.5-3.5 מיליארד דולר. החתימה עליהם מול תמר תותנה ככל הנראה בהגשת התחייבות ללוחות זמנים ומחיר קבוע לאספקת הגז עד סוף יוני.



החברה לישראל סיכמה בחודש דצמבר על רכישת 45% מהגז הדרוש לחברות אלה מ-emg (0.5 bcm) אך הותירה את שאלת רכישת יתרת הגז הדרוש פתוחה, במטרה לנהל עליו משא ומתן מול שותפות תמר. ואולם הקפאת המשא ומתן בין הצדדים, לצד הדיווחים בדבר כוונת השותפות לייקר את מחיר הגז שתמכור לחברה לישראל הביאו את החברה לישראל לבקש מהמצרים להאריך את מועד פקיעת האופציה בשלושה חודשים נוספים. זאת, כאשר במקביל קיימת אי ודאות גם בצד המצרי לגבי המשך אופן פעילותה העסקית בעקבות התהפוכות הפוליטיות במצרים.



במקביל חתמה גם החברה בת בז"ן מול emg על חוזה לאספקת גז טבעי למשך 20 שנה בטווח 1.8-2.9 מיליארד דולר. מדובר ברכישה של 0.6 מיליארד מ"ק (bcm) גז טבעי מתוך 1.1 bcm להם היא זקוקה לצרכים תפעוליים שוטפים גם בחברות הבנות: כרמל אולפינים וגדיב. ואולם במסגרת חוזה זה נקבע כי האופציה תישמר לקבוצה עד סוף שנת 2011.



החברה לישראל החלה בשנה שעברה הליך התמחרות לרכישת הגז הטבעי לו ידרשו כלל החברות-בנות בקבוצה. התקשרות זו מוערכת באספקה שנתית כוללת של 2.92 מיליארד מ"ק (bcm) מדי שנה, בסכום המוערך ב-600 מיליון דולר מדי שנה.



הרכש המרוכז נועד להגדיל את כושר המיקוח של קבוצת החברה לישראל מול ספקיות הגז. זאת, כאשר היא מניחה על השולחן את חוזה הגז הגדול בהיקפו במשק\ לפני החוזה הצפוי של חברת החשמל עם שותפות תמר (2.7 bcm).



מקבוצת מרחב השותפה ב-emg סירבו להגיב לדברים.
מקבוצת החברה לישראל סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully