וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשכ"ל: נמכור בקרוב את יתרת מניות בנק לאומי

מאת מוטי בסוק

23.3.2011 / 7:00

לאוצר נותרו 6% ממניות הבנק, לאחר שמכר 5% בעבר. מכירת המניות ממתינה לאישור התיקון לחוק מראני, שיסדיר את השליטה בבנק על ידי דירקטוריון, עם פתיחת מושב הקיץ בכנסת



>> האוצר ימכור את יתרת מניות בנק לאומי שבידיו, 6% מסך כל מניות לאומי, כבר בזמן הקרוב - כך התחייב אתמול החשב הכללי, שוקי אורן, בכנס השנתי של אגף החשב הכללי באוצר, שנערך בירושלים.



לפני יותר מחודשיים מכר האוצר 5% ממניות בנק לאומי שבידו, כך שנותרו לו 6% ממניות הבנק. האוצר התחייב להעביר 1.1% מהמניות הנותרות לעובדים, כשמנת המניות האחרונה של הבנק בידי המדינה תימכר.

שר האוצר יובל שטייניץ והחשב הכללי שוקי אורן לוחצים למכירת יתרת אחזקות המדינה בבנק. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, והבנק מתנגדים למכירת יתרת מניות הבנק שבידי המדינה עד להעברת התיקון לחוק מראני בכנסת. העברת התיקון חשובה לבנק ישראל מכיוון שלאחר מכירת מניות המדינה בלאומי לא ייוותר בו גרעין שליטה.



ועדת הכספים של הכנסת, בראשות היו"ר משה גפני, אימצה באחרונה את עמדת בנק ישראל. מליאת הכנסת קיבלה באחרונה בקריאה ראשונה את חוק מראני. מכיוון שוועדת הכספים של הכנסת היתה עסוקה בשבועות האחרונים בנושא אישור המלצות ועדת ששינסקי, נותר נושא אישור התיקון לחוק מראני על ידי הוועדה על המדף.



ככל הנראה, הוועדה לא תספיק לדון בנושא עד לסיום מושב החורף שלה, והוא יועבר לתחילת מושב הקיץ, אחרי יום העצמאות. תיקון מראני מפרט איך מנהלים בנק ללא גרעין שליטה, וקובע איך יפקח בנק ישראל על בנק ללא גרעין שליטה. שטייניץ הפיץ ביולי 2010 את תזכיר התיקון לחוק הבנקאות (רישוי), הידוע כחוק מראני. תזכיר החוק קובע כללים ליצירת מערכת איזונים ובלמים בדרך למינוי הדירקטורים בבנק ללא גרעין שליטה.



אם ועדת הכספים של הכנסת תאשר את התיקון לחוק מראני, הוא יובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. אם התנאים בבורסה יהיו נאותים, המדינה תמכור את יתרת אחזקותיה בבנק.



בסוף מאי 2011 עומדים להיבחר דירקטורים חדשים לניהול בנק לאומי. העובדה שהמדינה מחזיקה ב-6% ממניות הבנק תאפשר לה להשתתף בבחירת הדירקטורים. לבחירת הדירקטורים החדשים יש חשיבות רבה כי מי שינהל את בנק לאומי עד לגיבוש גרעין שליטה, יהיה הדירקטוריון. בנק לאומי יהיה הבנק הראשון בישראל שינוהל על ידי הדירקטוריון שלו, אף שבעולם תופעה זו מוכרת כבר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully