וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הסודי: פרופ' אהוד קוקיה יחליף את מור-יוסף כמנכ"ל הדסה

מאת רוני לינדר-גנץ

23.3.2011 / 7:00

מועמדותו של קוקיה, מנכ"ל מכבי, נשמרה בסוד עד לרגע האחרון. שלמה מור-יוסף יפרוש מתפקידו בעקבות דרישת ארגון נשות הדסה



>> פרופ' אהוד קוקיה, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, נבחר לתפקיד מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה ויחליף את פרופ' שלמה מור-יוסף בתפקיד. המועמדות של קוקיה נשמרה בסוד עד לרגע האחרון, ואיש בהדסה ובמכבי שירותי בריאות כמעט לא ידע עליה.

תהליך בחירת מנכ"ל הדסה נמשך כמעט חצי שנה, ונוהל על ידי חברת קורן פרי הבינלאומית - המתמחה בגיוס מנהלים, וכן על ידי דירקטוריון הדסה ונשות הדסה. המינוי אושר אתמול על ידי מועצת המנהלים של הדסה, וקוקיה אמור להיכנס לתפקיד בספטמבר 2011.



בחירת קוקיה מביאה לסיומה תקופה מתוחה בהדסה: פרישתו של מור-יוסף לוותה במאבק בין ארגון נשות הדסה לבין רופאי בית החולים. בתחילת 2010 דרשו נשות הדסה שלא לחדש את חוזה העסקתו של מור-יוסף, המכהן כמנכ"ל מ-2001. מנגד, ועדי הרופאים, שנתמכו גם בחברי הדירקטוריון הישראלים של הדסה, עמדו בתוקף על המשך העסקתו כמנכ"ל. בסופו של דבר הושגה פשרה שלפיה כהונתו של מור-יוסף תוארך בשנתיים, והוא יסיים את תפקידו בסוף 2011.



עם בחירתו אמר קוקיה: "אני עובר מארגון רפואי מעולה אחד לארגון מעולה אחר. ברצוני לסייע להדסה להמשיך במסלול הצמיחה קדימה שנקבע על ידי חברי ועמיתי פרופ' שלמה מור-יוסף". מור-יוסף החמיא לקוקיה ואמר כי "פרופ' קוקיה הוא אחד ממנהיגי מערכת הבריאות במדינת ישראל, ואני משוכנע כי הוא יוביל את הדסה לפסגות חדשות".



קוקיה, 61, גניקולוג במקצועו, מכהן כמנכ"ל מכבי בארבע השנים האחרונות. בתקופת כהונתו גדל מספר המבוטחים בקופה, שהתמקדה בעיקר בנישת העולים. קוקיה אף הצליח לשמור על הקופה במצב פיננסי יציב חרף צמצום התקציבים.



בתפקידיו הקודמים כיהן קוקיה כמנהל מחוז בקופה וכראש אגף הרפואה בחטיבת הבריאות. לפני כן השתחרר בדרגת סגן אלוף מצה"ל, כשתפקידו האחרון היה מפקד המרכז לרפואה אווירית בחיל האוויר (ירפ"א). המרכז הרפואי הדסה כולל את בתי החולים האוניברסיטאים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים.



המינוי של קוקיה הוא גם יריית הפתיחה של המרוץ להחלפתו בתפקיד במכבי: לא בכל יום נפתח תפקיד בכיר כל כך במערכת הבריאות, וסביר להניח כי הוא יעורר עניין רב בקרב בכירים במערכת.



לדברי סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, יואל ליפשיץ, "אנו מאחלים הצלחה לקוקיה בתפקיד החדש, ודורשים מהקופה לבצע את הליך החלפת המנכ"לים בהתאם לכללי המינהל התקינים והמקובלים, כלומר, תהליך פומבי ושקוף שמורכב מוועדת איתור, שיאפשר לכל מי שרואה את עצמו מועמד לתפקיד להגיש מועמדותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully