וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העברת יחידות מודיעין מגלילות לנגב תאפשר הקמה של עשרות אלפי דירות"

מאת מוטי בסוק

23.3.2011 / 7:00

בלעדי כך עולה מדו"ח שהוכן על פי הזמנת משרד הביטחון. ראש הממשלה צפוי להכריע בקרוב במחלוקת בין מערכת הביטחון לאוצר על מימון המעבר בהשקעה של 12 מיליארד שקל



>> העברתן של יחידות מודיעין של צה"ל מצומת גלילות לדרום תאפשר בנייה של 34,410 יחידות דיור חדשות בתל אביב, ברמת השרון ובהרצליה - כך עולה מדו"ח של חברת פז כלכלה והנדסה. הדו"ח הוכן באחרונה לבקשת משרד הביטחון ויוצג בקרוב בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יחידת העילית של מערך המודיעין, 8200, ויחידות נוספות צפויות לעבור מבסיס המודיעין בצומת גלילות לאזור צומת שוקת, בסמוך לפארק ההיי-טק בעומר שבנגב הצפוני. יחידות נוספות השייכות למערך המודיעין והשוכנות בגלילות, וכן יחידות מודיעין היושבות על קרקעות יקרות מאוד במקומות אחרים במרכז הארץ, עומדות לעבור בשנים הקרובות לקריית המודיעין החדשה של צה"ל, שתקום באזור צומת שוקת, לפי תוכנית שאושרה על ידי הממשלה.



על פי הדו"ח, השווי המהוון של הקמת הדירות הוא כ-20 מיליארד שקל לקופת המדינה. מערכת הביטחון דורשת מהאוצר 12 מיליארד שקל למימון העברת כל היחידות ולבניית הקרייה החדשה. האוצר טוען כי הסכום שמציג צה"ל גבוה מדי. משרד הביטחון טוען כי מדובר במחיר ריאלי, וכי העברת הבסיס משתלמת למדינה כלכלית, חברתית ומסיבות נוספות.



ראש הממשלה אמור להכריע בנושא בקרוב בישיבה שבה ישתתפו ראשי משרד הביטחון והאוצר. תוכנית המעבר של צה"ל לנגב נחשבת לתוכנית לאומית מרכזית. מדובר, בין השאר, במעבר אוכלוסיות מובילות לדרום, בהגדלת תוצר המשק ובפיתוח דרמטי של דרום הארץ.



מיקומם של בסיסי המודיעין במרכז הגביל עד כה, מטעמי ביטחון, את גובה הבנייה באזורים מרוחקים יחסית מהאזור ובאזורים קרובים. הסרת מגבלת הגובה, עם מעבר הבסיסים לנגב, תגדיל את זכויות הבנייה למגורים במקום, מהלך שיגדיל את פוטנציאל הבנייה למגורים באחד מאזורי הביקוש היקרים ביותר במרכז.



נתוני חברת הייעוץ מבוססים על נתוני תוכניות בנייה מאושרות ותוכניות מופקדות ובהכנה בתל אביב, רמת השרון והרצליה. החישוב נעשה על בסיס של צפיפות של 30 יחידות דיור לדונם נטו. הונח כי שטח המגרשים נטו הוא 50% מכלל שטח התוכנית. ממערכת הביטחון נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס למסמכים פנימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully