וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד ראשון להרגעת התחרות

עדי דברת-מזריץ

23.3.2011 / 7:00

תוכן שיווקי



>> לאט לאט, ובעיקר בשקט, החליט אבי שומר, הבעלים של צומת ספרים, שהספיק לו. נמאס לו להיות הילד הרע של ענף הספרים, להרגיז את המו"לים, את הסופרים ובעיקר את איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי. מהבית של ארבעה ספרים במאה שקל הוא נהפך ל"בית של הספרות הישראלית", ואת הודעות יחסי הציבור על מכירת ספרים בשקל החליפו הודעות לתקשורת על מכירת ספרי אמנות.

למעשה, כיום סטימצקי מציעה מבצעים אטרקטיביים יותר מצומת ספרים, אף שמבחינה תדמיתית צומת ספרים נתפשת כזולה יותר. אולם אל תטעו, ספק אם שומר נהפך לפעיל למען זכויות המו"לים או התחיל להזיל דמעה בשם הכנסותיהם הזעומות של הסופרים. ממש כמו שספק אם איריס בראל, בעת שקראה למען קידום חוק הספר - שישמור על זכויות המו"לים והסופרים ויילחם בזילות מעמד הספר - ראתה את כל אלה לנגד עיניה או שמא היה זה המאבק מול צומת ספרים ורצונה לייצג בו את הצד הנגדי. ולראיה, המבצעים האגרסיביים שלה בחודשים האחרונים מנוגדים לכל מה שהטיפה לו בעבר.



שומר הצליח במשימה - הוא עשה הרבה רעש, קיבל הרבה כותרות והגדיל נתחי שוק. כעת הוא גם צריך להרוויח כמו שצריך. הוא הבין שהוא הרגיל את האנשים לטוב מדי - הם כבר רגילים לקנות ספרים בזול וכבר לא צובאים על החנויות כשיש מבצע.



המדיניות החדשה של שומר היא איתות לבראל שצומת ספרים רוצה להרגיע את התחרות וכי שומר אפילו מוכן לעשות את הצעד הראשון כדי להראות נכונות. בינתיים סטימצקי יושבת על הגדר וממשיכה במדיניות שבה החל שומר - אולי כדי להחזיר נתחי שוק שאיבדה ולבנות את מועדון הלקוחות הטרי שלה.



אולם ייתכן שעם הזמן האיתות יתקבל ונחזור לימים של פעם - שבהם ספר היה מצרך יקר. מה שלא ברור הוא אם הלקוחות, שהתרגלו לקנות ארבעה ספרים ב-100 שקל, יתרגלו שוב לשלם על ספרים במיטב כספם. גם לא בטוח שהרשתות יצליחו לשנות את המיצוב המסורתי שלהן - סטימצקי כרשת יוקרתית ויקרה יותר של "אנשי הספר", וצומת ספרים כרשת איכותית פחות אך המציעה מחירים אטרקטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully