וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סריקות המוח נכנסות לפעילות מסחרית לקראת האוסקר ואחרי הסופרבול

איילה צורף

23.3.2011 / 7:00



>> לא רק תעשיית הפרסום והדיגיטל בוחנת לעומק את שיטות הניתוח והחיזוי שמאפשרות הטכנולוגיות החדשות. גם תעשיית הקולנוע האמריקאית עושה שימוש בטכנולוגיות סריקת מוחם של הצופים מבעוד מעוד, כדי לנסות ולחזות את תגובתם לאחר שיצא הסרט לאקרנים.



בכתבה שפורסמה במגזין "פאסט קומפני" לפני כשבועיים, תוארה שיטת הבדיקה החדשה שקיבלה את השם נוירו-סינימה. מחקר שנערך באוניברסיטת פרינסטון, על בסיס eeg (הסורק את הפעילות החשמלית של המוח) וגם fmri (הקורא את פעילות המוח) לתגובות של שנאה, איבה, כעס, שמחה, אהבה או אכזבה מעלילת הסרט.

במחקר השתתפו גם כמה מהאולפנים הגדולים, שסיפרו על פעילות דומה שהם עושים בעיקר אודות סרטים שהאולפנים רואים כמועמדים לאוסקר. במקביל, זו השנה השלישית שבה חברת sands research האמריקאית עורכת מחקר דומה אודות הפרסומות שמוקרנות בכל שנה בסופרבול - הפרסומות היקרות והנצפות ביותר בארה"ב, וככל הנראה בעולם. גם השנה, כמו בשנה שעברה, סרטון הפרסומת של פולקסוואגן ("the force") הגיע למקום הראשון בציון שקיבל לתגובות חיוביות של הגולשים כלפיו. פולקסוואגן היא גם היחידה שמככבת פעמיים בראש הטבלה, עם ציונים גבוהים לשתיים מתוך חמש הפרסומות הטובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully