וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים חופשת בטן-גב בפסח? תכינו 10,000 שקל

מאת רינה רוזנברג

23.3.2011 / 7:00

מחיקתה של טורקיה ממפת התיירות הישראלית הקפיצה את מחירי החופשות בפסח ביעדים חלופיים כמו אילת, יוון ובולגריה ? עם זאת, טווח המחירים רחב: חופשה משפחתית במלון חמישה כוכבים תעלה לכם בין 6,000 ל-15 אלף שקל ? איפה תשלמו פחות, ואיך תוכלו לחסוך בעלויות



>> טורקיה כבר לא נמצאת על המפה של התייר הישראלי, והחלופות - אילת, כרתים, רודוס ובורגס שבבולגריה - מושכות כיום יותר ויותר נופשים.



"להערכתי, המלונות באילת יגיעו בפסח הקרוב לתפוסה של 85% לעומת 90% של השנה שעברה. הירידה הקלה עלולה להתרחש בגלל ירידה בתיירות הנכנסת כתוצאה ממה שקרה במצרים, אבל עדיין מדובר בתפוסה גבוהה. יש 12 אלף חדרי בתי מלון באילת ואני מעריך שיגיעו אליהם 60-70 אלף איש במשך החג כולו", אומר שבי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת. לדבריו, כבר כיום התפוסה במלונות חמישה כוכבים היא 70%-90%.

בכיר בענף התיירות טוען שהתפוסה במלונות באילת אכן גבוהה כבר כעת, אם כי מדובר בעסקות שערכו המלונות מבעוד מועד עם קבוצות מאורגנות וועדי עובדים. "את התיירות הפרטית נתחיל לראות בשבוע-שבועיים הקרובים", אומר הבכיר.



לדבריו, חברות תיירות שניסו כבר בינואר-פברואר לרכוש "בנק של חדרים" בבתי מלון באילת לקראת פסח, זכו לסירוב. "הסיבה היתה ההזמנות מראש של ועדים וקבוצות, שיצרה בקרב מנהלי המלונות תחושה שלא תהיה להם בעיה למלא את החדרים בפסח, ולכן אין להם סיבה להתחייב מראש למחיר נמוך. אותם ועדים וקבוצות שהיו נוסעים בעבר לטורקיה - הסיטו חלק מהביקוש שלהם לכיוון אילת. זה מפחית את הצורך של המלונות להוריד מחירים עבור הלקוח הפרטי", אמר הבכיר.



עם זאת, אילת היא לא היעד היחיד שאליו פונים הנופשים הישראלים שמעוניינים לבלות חופשת בטן-גב במלון מפנק ויוקרתי עם בריכה ופעילויות. "בגלל שטורקיה כבר לא במשחק, אנחנו רואים גידול של 5%-10% בביקוש לאזורי נופש באגן הים התיכון, כמו ורנה ובורגס שבבולגריה, ואיי יוון כרתים ורודוס", אומר גלעד ברובינסקי סמנכ"ל שיווק בחברת דיזנהאוז. "הגידול בביקוש מעט מפתיע לאור עליית מחירי הנופש בחו"ל בכ-10%".



אין מספיק היצע



אחת הסיבות לעליית מחירי חבילות הנופש לאילת ואזור אגן הים התיכון היא עליית מחירי הדלק, שהשפיעה על מחירי הטיסות.



עם זאת, אייל אטיאס, סמנכ"ל תיירות יוצאת בחברת אשת טורס, אומר כי במשך כל השנים טורקיה היתה יעד נופש ל-350-400 אלף ישראלים בשנה. כיום אין יעד שמשמש תחליף לכמות כזו של נופשים, ולכן היצע המקומות ירד באופן משמעותי. גם אם נניח שהביקוש נשאר אותו דבר, הרי שההיצע קטן והתחליפים נהפכו ליקרים".



לדברי אטיאס, מרבית הלקוחות של טורקיה פונים כיום לתיירות פנים. "בתי המלון בישראל מחככים ידיים בהנאה - גם אם רק שליש מאלה שהיו נוסעים לטורקיה מוותרים על חו"ל לחלוטין ונופשים כאן, התפוסות עולות וכך גם המחירים", הוא אומר.



אמנם החרם על טורקיה הועיל לתיירות באילת, אך אירועים פוליטיים אחרים באזור, כמו המהומות במצרים, לא בהכרח היטיבו עם אילת ולא סייעו בהסטת נופשים נוספים לעיר.



לדברי שי, למרות הציפייה כי הביקושים יוסטו ממצרים לישראל, הדבר לא קרה בשל הפרשי המחיר. "כשהתנועה למצרים נעצרה, הסוכנים האירופים חיפשו יעדים אלטרנטיביים, ואנחנו היינו על הכוונת שלהם" אומר שי. "אבל אז התברר להם שמחיר חבילת נופש של שבוע במצרים הוא 700 יורו, כשמחיר אותו שבוע מקביל באילת הוא 1,200 יורו.



"הסיבה להפרשי המחיר היא שבמצרים יש 100 אלף חדרים לעומת 12 אלף שבאילת, ובניגוד אלינו, גם הביקוש מטעם התושבים המקומיים למלונות נמוך, כך שאין להם ברירה אלא להציע מחירים נמוכים". עם זאת, שי טוען כי יש גם צד חיובי: "הסוכנים הבינו שגם אם אילת יקרה יותר, היא תיכנס ליעדים המוצעים בחורף הבא עם מחירים נמוכים יחסית, שיכולים להתאים לאירופים".



2,000 שקל רק על טיסות לאילת



השנה חל ליל הסדר ביום שני, ולכן בענף התיירות מצפים לשני מחזורי נופש: הראשון, שיחל בערב ליל הסדר ויימשך עד יום חמישי או שישי; ומחזור נוסף, שיתחיל ביום חמישי או שישי של חול המועד ויימשך כמעט עד סוף החג, ביום ראשון או שני.



כדי להבין כמה תשלם משפחה בפסח הקרוב באילת לעומת יעדים קרובים מבוקשים אחרים באגן הים התיכון, בדקנו את העלויות נופש של שלושה לילות בסוף שבוע של חול המועד במלון חמישה כוכבים. מבדיקת המחירים עולה כי חבילות הנופש לאילת, הכוללות טיסה, מתחילות בכ-7,000 שקל לזוג עם שני ילדים, אך הן יכולות להגיע גם ל-14 אלף שקל.



בכרתים וברודוס מחירי החבילות נעים בין 6,000 ל-10,000 שקל למשפחה, ובבורגס יש רק מלון אחד של חמישה כוכבים שחברות התיירות מציעות בחבילת נופש, ומחירו כ-8,000 שקל לסוף שבוע. מחירי חבילות נופש למלטה, לשלושה לילות בסוף שבוע של חול המועד, הם הגבוהים ביותר מבין היעדים בחו"ל ומתחילים ב-10,000 שקל, כאשר השהייה היא על בסיס ארוחת בוקר בלבד.



כדאי לשים לב שטיסה לאילת מייקרת את החופשה בכ-2,000 שקל למשפחה. מחיר טיסה לכיוון אחד בערב החג לאילת היא 280-310 שקל למבוגר, תלוי בשעת הטיסה, ו-224 שקל לילד.



משפחות שמעוניינות לטוס לאילת, כדאי שיבדקו לפני ההזמנה במלון איזה מבצעים מציעות חברות התעופה ארקיע וישראייר, שכן במקרים מסוימים החיסכון יכול להגיע ליותר מ-1,000 שקל. החיסרון הוא שבמסגרת חבילות הנופש שכוללות טיסה המוצעות על ידי חברת התעופה - בחירת המלון והתאריכים פחות גמישים.



ומה קורה בטורקיה? הביקוש לאזור מישראל הוא אפסי, למעט המגזר הערבי, וכתוצאה מכך המחירים נמוכים באופן משמעותי ביחס לנופש באזור אגן הים התיכון או באילת - כ-5,500 שקל לנופש של ארבעה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס הכל כלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully