וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות "תמר" קיבלה ארכה למו"מ עם החברה לישראל

מאת אבי בר-אלי

23.3.2011 / 7:00

בלעדי הקבוצה תוכל לרכוש גז נוסף מ-EMG בכ-3 מיליארד דולר



>> הסכם האופציה של קבוצת החברה לישראל לרכישת גז טבעי נוסף מספקית הגז המצרי emg יוארך בשלושה חודשים, לאחר שאמור היה לפקוע בסוף החודש - כך נודע ל-themarker. משמעות הדחייה היא כי תינתן לקבוצת החברה לישראל שהות נוספת לגיבוש חוזה חלופי לרכישת גז זה משותפות תמר, לאחר שיופשר המו"מ המוקפא בין הצדדים.



מדובר בחוזים לרכישת 0.3 מיליארד מ"ק (bcm) גז טבעי בשנה למשך 20 שנה בעבור תחנת הכוח המתוכננת של o.p.c במישור רותם שבנגב, וכן רכישת 0.53 bcm בשנה בעבור מפעלי ים המלח מקבוצת כיל. היקף החוזים מוערך ב-2.5-3.5 מיליארד דולר. החתימה עליהם מול תמר תותנה כנראה בהגשת התחייבות ללוחות זמנים ומחיר עד סוף יוני.

החברה לישראל סיכמה בדצמבר 2010 על רכישת 45% מהגז הדרוש לחברות אלה מ-emg (חצי bcm), אך הותירה את שאלת הרכישה של יתרת הגז הדרוש פתוחה, במטרה לנהל עליו מו"מ מול שותפות תמר. ואולם הקפאת המו"מ בין הצדדים, בצד הדיווחים בדבר כוונת השותפות לייקר את מחיר הגז שתמכור לחברה לישראל - הביאו את החברה לישראל לבקש מהמצרים להאריך את מועד פקיעת האופציה בשלושה חודשים.



במקביל חתמה גם החברה הבת בזן מול emg על חוזה לאספקת גז טבעי למשך 20 שנה בהיקף כספי של 1.8-2.9 מיליארד דולר. מדובר ברכישה של 0.6 bcm גז טבעי מתוך 1.1 bcm שלהם היא זקוקה לצרכים תפעוליים שוטפים גם בחברות הבנות: כרמל אולפינים וגדיב. ואולם במסגרת חוזה זה נקבע כי האופציה תישמר לקבוצה עד סוף 2011.



החברה לישראל החלה בשנה שעברה הליך התמחרות לרכישת הגז הטבעי שלו ידרשו כלל החברות הבנות בקבוצה. התקשרות זו מוערכת באספקה שנתית כוללת של 2.92 bcm מדי שנה בסכום המוערך ב-600 מיליון דולר. הרכש המרוכז נועד להגדיל את כושר המיקוח של החברה לישראל מול ספקיות הגז.



בקבוצת מרחב, השותפה ב-emg, סירבו להגיב לדברים. קבוצת החברה לישראל העדיפה שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully