וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפא"ל רשמה רווח של 633 מיליון שקל ב-2010

אורה קורן

23.3.2011 / 8:50

הרווחיות של החברה נשחקה כתוצאה מהתיסוף בשער השקל, אך החברה הצליחה לקזז שחיקה זו באמצעות הגנות שביצעה



החברה הבטחונית-ממשלתית רפא"ל (רשות פיתוח אמצעי לחימה) מערכות לחימה מתקדמות סיימה את שנת 2010 עם מכירות של 911 מיליארד שקל ורווח נקי בסך 633 מיליון שקל. חלק משמעותי מהרווח נבע ממכירת אחזקות בחברה נכדה. צבר ההזמנות של רפאל עומד על 12.6 מיליארד שקל, המהווים 1.8 שנות פעילות. החברה אינה נסחרת בבורסה ופירסמה הבוקר נתונים חלקיים על ביצועיה.



הכנסות רפא"ל נבעו מפעילות ייצור ופיתוח, מהכנסות מימון וממכירת אחזקה בחברה הנכדה מדינגו אשר הוסיפה משמעותית לרווחי החברה. הרווחיות של החברה נשחקה כתוצאה מהתיסוף בשער השקל, אך החברה הצליחה לקזז שחיקה זו באמצעות הגנות שביצעה. למרות ירידה בהיקף ההזמנות לעומת השנה שעברה, רואה החברה כהישג את היעד שהושג על רקע התמתנות הביקושים הבטחוניים במספר שווקים מרכזיים.







חברת רפא"ל מפתחת ומייצרת אמצעי לחימה עבור צה"ל, מערכת הביטחון ולקוחות בינלאומיים. המערכות כוללות פתרונות חדשניים בחזית הטכנולוגיה העולמית, בהן מערכות תת-מימיות, מערכות ימיות, יבשתיות ואוויריות ומערכות בחלל. רפא"ל מעסיקה יותר מ-6,500 עובדים ונחשבת למעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ.



המערכות שנמכרו ב-2010 היו מתחום הגנה אווירית, אוויר-שטח, טילים טקטיים אלקטרואופטיים ורב-תכליתיים, פודי תקיפה, ניווט וצילום, מיגון לסוגיו, עמדות נשק נשלטות, אמצעי פריצה, תקשורת ומודיעין והנעה בחלל. כ-74% מצבר ההזמנות של החברה מיועד ליצוא בעיקר באירופה, באמריקה הלטינית, בארה"ב ובאסיה.



במהלך 2010 בלטה פעילות החברה בתחום ההגנה והעליונות האווירית באמצעות השלמת פיתוח מערכת "כיפת ברזל" להגנה מפני רקטות וטילים קצרי-טווח והבאתה ליכולת מבצעית ראשונית לחיל האוויר. בד בבד, נמשך פיתוח מערכת "שרביט קסמים" להגנה מפני טילים ורקטות לטווח הבינוני. מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" נמצאת על גבי טנקי המרכבה סימן 4 וכבר הוכיחה את עצמה בפעילות מבצעית בעזה.



בסיכום שנת 2010 מדגישה החברה את ההשקעות הרבות בכל הקשור לטיפוח ולקידום המשאב האנושי של החברה, הגברת הקשר עם המוסדות האקדמיים והקצאת המשאבים הרבים לתחומי המחקר והפיתוח.



האלוף (במיל') ידידיה יערי, מנכ"ל רפא"ל, אמר כי גם בשנת 2010 השכילה רפאל ליישם ולממש את תוכניות העבודה שקבעה לעצמה, כמו גם להתאים את עצמה לצרכים ולפעילויות שחייבו מתן פתרונות מיידים.



לדברי יערי, התוצאות וההישגים שאליהם הגיעה החברה בשנת 2010 והפתיחה הטובה של שנת 2011 ממשיכים את מגמת הצמיחה של החברה, שהיא פועל יוצא של השקעה אדירה במשאב האנושי של החברה ובמחקר ופיתוח כמו גם של פעילות שיווקית עסקית.



האלוף (במיל') אילן בירן, יו"ר דירקטוריון רפא"ל, אמר כי החברה מציעה ללקוחותיה מערכות נשק מובילות וחדשניות, הן טכנולוגית והן מבצעית, ומשכילה לשלב את היותה חברה בין-לאומית צומחת ורווחית עם היותה מרכז ומעבדה ביטחונית לאומית.



לדבריו, הישגי רפא"ל בשנת 2010, החוסן הכלכלי והאיתנות הפיננסית של החברה הם שמאפשרים לה להשקיע משמעותית במחקר ובפיתוח לטווח הארוך, וכן להשקיע משאבים רבים בדור העתיד של המנהלים והעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully