וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המסים: קובי בן גור הורשע בשוחד

גלעד גרוסמן

23.3.2011 / 10:14

אחד הנאשמים הבולטים בפרשת רשות המסים, קובי בן גור, הורשע במתן שוחד ושידול עובדי ציבור להפרת אמונים. בן גור הודה כי סייע לראש הרשות לשעבר למען קידום אינטרסים אישיים

בית משפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע הבוקר (רביעי) את רואה החשבון קובי בן גור, שהודה במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של מתן שוחד ובשתי עבירות של שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור. בן גור, אחד הנאשמים הבולטים ב"פרשת רשות המסים", הודה שסייע לראש רשות המסים לשעבר ג'קי מצא להתמנות לתפקיד, כדי שלאחר מינויו יפעל למען קידום האינטרסים של בן גור.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש הבוקר נגד בן גור, באמצעות עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן שמואל, יוסי אלון ועמרי קופלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בן גור ציפה כי תמורת השוחד שהעניק למצא, שהתבטא כאמור בסיוע להתמנות לתפקיד ולא בכסף, הוא ציפה שמצא יאפשר לו לשכפל את מעשיו גם לדרגים נמוכים יותר ולחדור לתוך שדרת הניהול ברשות. בהמשך לשוחד שנתן למצא, פנה אליו בן גור ותבע ממנו למנות או לקדם עובדים שבקידומם חפץ ולפעול למען האינטרסים שלו.

בן גור גם הודה במסגרת הסדר הטיעון במתן שוחד לעובדת רשות המסים בשם אורנה בכר. על פי כתב האישום, בן גור נפגש עם בכר והבהיר לה כי הוא פועל למינויה לתפקיד סגן לפקיד שומה תל-אביב, תפקיד שממנו ניתן היה לסייע לאינטרסים שלו. זאת, במטרה שאחר מינויה תסייע לו בחזרה. כמו כן, בן גור הורשע גם בשידולו של שמואל בוברוב, מי שכיהן כסמנכ"ל ברשות, לקבל ממנו סיוע בקידומו לתפקיד סמנכ"ל למנהל ולבצע במסגרת מילוי תפקידו מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור.

"מסר לעובדי ציבור"

הפרקליטות תבקש לגזור על בן גור עונש של מאסר בפועל. מנגד, פרקליטיו של בן גור, עורכי הדין משה ישראל ואייל בסרגליק, יבקשו מבית המשפט להימנע מלגזור עליו מאסר בפועל.

עוד הוסיפו עורכי דינו של בן גור כי "כתב האישום בעבירות השוחד הצטמצם מאד. לא מדובר בשוחד של תשלום כסף או שוחד כדי לקבל הפחתות במס. מדובר בהתערבות במינויים ומנגד בכוונה לקידום עובדים, בדרך כלל זוטרים. לא היה שוחד אישי או שחיתות אישית. אין ספק שהאמירה שמדובר באחת מפרשיות השוחד החמורות ביותר הוכחה היום שלא היה ולא נבראה".

בהודאה שפרסם הבוקר משרד המשפטים נמסר כי "הודאתו של בן גור בכתב האישום המתוקן היא הפן המשלים למסר המועבר בתיק זה כלפי עובדי הציבור. זהו מסר מרתיע לגורמים אינטרסנטיים הפועלים כדי להשחית את המנגנון הציבורי ולהשפיע עליו מתוך רצון לקדם אינטרסים אישיים שלהם, זאת בין אם הם פועלים בדרך של מתן טובת הנאה חומרית ובין אם הם פועלים בדרך של הענקת סיוע בקידום, תמורת פעולה של עובדי הציבור במסגרת מילוי תפקידם".

ההסדר שנחתם הבוקר עם בן גור הוא ההסדר השלישי בפרשה. בית המשפט גזר לאחרונה שנת מאסר על מצא, שהודה והורשע בהפרת אמונים. כמו כן, בוברוב צפוי להישלח לחצי שנת עבודות שירות, לאחר שהורשע בארבע עבירות של הפרת אמונים והודה בעבירות הקשורות לסיוע שקיבל מאיש העסקים קובי בן גור.

תגובת עורכי הדין של מצא

עורכי דינו של ג'קי מצא, נבות תל צור וטל שפירא, הגיבו להסדר הטיעון של קובי בן-גור ואמרו כי "בהסדר הטיעון של ג'קי מצא נמחק אישום לקיחת השוחד, והמדינה איננה מייחסת למצא עבירה של לקיחת שוחד מקובי בן גור, ואיננה טוענת כי נפל דופי כלשהו במינוי מצא לתפקיד מנהל רשות המיסים.

אישום מתן השוחד בו הודה בן גור במסגרת הסדר הטיעון שלו, איננו בבחינת מתן שוחד כספי למצא, והוא מבוסס על קונסטרוקציה משפטית מלאכותית, אותה דוחה מצא מכל וכל.
מצא היה המועמד המוביל והראוי ביותר לתפקיד ומינויו נעשה בברכת ובהמלצת הגורמים הבכירים ביותר בשלטון הציבורי, ביניהם מנהל רשות המיסים הקודם, בכירי האוצר, ואף היועץ המשפטי לממשלה, שהביע את תמיכתו במצא בפני שר האוצר קודם למינויו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully