וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק הג'ובים: יהיה ניתן למנות סגן ראש עיר נוסף

צבי זרחיה

23.3.2011 / 11:01

הכנסת אישרה את חוק הג'ובים המאפשר לראשי ערים בנות יותר מ-100 אלף תושבים ושאינן סובלות מגירעון, למנות סגן ראש עיר נוסף בשכר

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה השנייה והשלישית את "חוק הג'ובים" המאפשר לראשי ערים גדולות שאינן סובלות מגרעון למנות סגן ראש עיר נוסף בשכר.

הצעת החוק נועדה במיוחד להגדיל את מספר סגני ראשי העיר בירושלים מ-6 ל-8. מדובר בהצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי הח"כים משה גפני, אורי מקלב (יהדות התורה), דוד רותם (ישראל ביתנו), וזאב אלקין (ליכוד).

לפי הערכות עלות לשכת סגן ראש עיר ברשות גדולה כ-0.8-1 מיליון שקל בשנה. בעקבות החוק תוכל יהדות התורה למנות סגן ראש עיר נוסף.

הצעת החוק המקורית נועדה אומנם להתיייחס לעיריית ירושלים בלבד אבל היא הועברה לוועדת הפנים בראשות דוד אזולאי (ש"ס) שבה הוחלט להסמיך את שר הפנים לאשר לכל עירייה שבה מעל 100 אלף תושבים למנות סגן ראש עיר נוסף על כך 100 אלף תושבים - בירושלים כ-800 אלף תושבים, ואולם מספר הסגנים נקבע כשבעיר התגוררו רק חצי מיליון תושבים.

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) מתח בקורת על הצעת החוק ואמר כי "סדר העדיפויות המעוות של נתניהו שוב נחשף היום נתניהו הוא נטול דרך, נוהג כעת גם ללא דרך ארץ ומעביר חקיקה שתכליתה היחידה היא הקצאת משאבים ציבוריים לשימון מקורביו הפוליטיים. בזמן שהעובדים הסוציאלים ממשיכים במאבק להעלאת שכרם הזעום מחליט נתניהו להזרים מיליונים לעסקים ללא בושה וללא כל צורך".

דובר קדימה מסר בתגובה כי "נתניהו יורק שוב בפרצופו של הציבור. המחטף הפרוע של יו"ר ועדת הכספים בהעברת חוק הג'ובים לסגני ראשי הערים מוכיח שוב את אטימותה של ממשלת נתניהו הטוענת שאין כסף להפחית את מחירי הדלק והמים, אין כסף לעובדים הסוציאלים, אבל יש כסף לשלמונים לעוד סגני ראשי ערים לא נחוצים. זו לא התנהגות של ראש הממשלה אלא של מאעכר".

ח"כ חיים אורון (מרצ) טען כי העברת החוק נעשתה במסגרת דיל פוליטי לפיו הליכוד העביר את החוק בתמורה לתמיכתם ב"חוק ששינסקי". בליכוד דחו את הטענה הזו.

אתמול בבוקר התכנסה ועדת הכספים כדי לאשר את החוק על מנת להשלים את הליכי החקיקה בטרם יציאתה בשבוע הבא של הכנסת לפגרת הפסח.

הדיון בחוק בוועדת הכספים ארך כעשר דקות בלבד, כשרוב חברי הכנסת הקבועים של הוועדה לא נכחו באולם הדיונים. ח"כים שאיחרו לועדה כמו חיים אורון (מרצ) ויוחנן פלסנר (קדימה) הופתעו לגלות שהחוק אושר במהירות רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully