וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה יורדות על רקע התחדשות החששות לכלכלת פורטוגל; לונדון יורדת ב-0.3%

רונית דומקה

23.3.2011 / 11:26

מניות חברות ביטוח המשנה יורדות לאחר שממשלת יפן העריכה כי נזקי רעידת האדמה יסתכמו ב-300 מיליארד דולר



בורסות אירופה ממשיכות לרדת היום, לאחר שאתמול קטעו רצף עליות של שלושה ימים. הירידות נרשמות על רקע התחדשות החששות מפני הצורך של פורטוגל לחילוץ, וההערכות כי שיקומה של יפן מרעידת האדמה יהיה יקר מהצפוי. לונדון יורדת ב-0.3%; פרנקפורט יורדת ב-0.2%; פאריס מאבדת 0.1%; מדד יורוסטוקס 600 יורד ב-0.3%.



הפרלמנט של פורטוגל צפוי להצביע היום על סבב נוסף של אמצעי צנע שנועדו לצמצם את הגירעון התקציבי ולהימנע מבקשת חילוץ בינלאומי. ההערכות הן כי הממשלה תספוג תבוסה בהצבעה ותיאלץ להתפטר. בורסת ליסבון יורדת ב-0.8%.



מפלגות האופוזיציה בפורטוגל טוענות כי תוכנית הצנע שהממשלה מנסה להעביר היא קיצונית מדי, משום שהיא פוגעת בשכבות החלשות של האוכלוסיה, ובמיוחד בגימלאים אשר יחויבו לשלם מסים גבוהים יותר. התוכנית כוללת העלאות נוספות של מס ההכנסה ומסי החברות, הרחבה של הקיצוצים בתקציבי הרווחה והעלאה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.



מניות הפיננסים מובילות את הירידות. מניית דויטשה בנק יורדת ב-2%; מניית bnp פאריבה יורדת ב-1%; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד יורדת ב-1.6%.



מניות חברות ביטוח המשנה באירופה יורדות לאחר שממשלת יפן אמרה היום כי היא צופה שהנזקים כתוצאה מרעידת האדמה והצונאמי שזעזעו את יפן לפני כשבועיים יסתכמו ביותר מ-25 טריליון ין (309 מיליארד דולר). מניית מינכן רה יורדת ב-2.1%; מניית סוויס רה יורדת ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully