וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אל על יתרום 5.7 מיליון שקל מכספו

ערן אזרן

23.3.2011 / 11:30

עם פרסום תוצאותיה השנתיות של אל על, הודיעה החברה על מתן תוספות שכר לעובדים ועל כל שהמנכ"ל שקדי יתרום 50% מהמענק האישי לו הוא זכאי - כמעט 6 מיליון שקלים

לנוכח הביקורת הציבורית ולאחר התערבות רשות ני"ע בתשלומי הבונוסים של חברת התעופה אל על (1.82% , 139.5), הודיעה היום מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, כי בכוונתו להעביר באופן אישי 50% מהמענק לו הוא זכאי בגין שנת 2010 לקרן "מצוינות ואנשים". מדובר על סכום של כ-5.7 מיליון שקל ברוטו, שיצטרף לקרן בסך 2 מיליון שקל הקיימת.

בתוך כך, הודיעה החברה על מתן תוספת שכר לכלל עובדי החברה. במכתב שהוציא שקדי עם פרסום תוצאותיה השנתיות של החברה נכתב: "לאחר תקופה ארוכה בה לא ניתנו תוספות שכר, השנה, לאור התוצאות העסקיות של החברה בשנת 2010 ותוך הקפדה על מימוש הסכם השכר עם אנשי החברה, תינתן תוספת שכר לכל אנשי החברה, כולל מענק חד פעמי מעבר למה שסוכם בהסכם".

בתקופה האחרונה התעוררה ביקורת ציבורית רחבה בנוגע לגובה המענקים והשכר שמקבלים מנהלים בחברות הציבוריות. במקרה של אל על, רשות ני"ע התערבה בחלוקת הבונוסים למנכ"ל הקודם חיים רומנו וליו"ר החברה לשעבר, איזי בורוביץ'. הרשות קבעה בדו"ח שפורסם לפני כשבועיים שאל על שילמה לרומנו סכום עודף של 4.7 מיליון שקל.

הרשות קבעה שבשל הכשלים שנפלו באישור המענק מדובר בעסקה בטלה ועל כן ביקשה מדירקטוריון אל על לאשרר את המענק לרומנו. דירקטוריון ועדת הביקורת של אל על החליט להפחית מהמענקים ששולמו לרומנו 1.1 מיליון דולר, כלומר 4.7 מיליון שקל.

רשות ניירות ערך קבעה עוד שפגמים נפלו גם באישור המענקים לשמונה נושאי משרה, בין השאר, משום שלדירקטוריון לא הייתה סמכות לקבוע את היקף המענקים. על כן מענקים בהיקף כספי כולל של 2 מיליון שקל, ששולמו לבכירים בחברה כמו ניסים מלכי סמנכ"ל הכספים ואמיר שרף היועץ המשפטי לשעבר של החברה, לא אושרו כדין.

את הרבעון הנוכחי סיימה אל על ברווח של כ-57.1 מיליון דולר - 205 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully