וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גלזר בעקבות דו"חות בנק מזרחי: הבנק עדיין נסחר מתחת לשוויו הכלכלי

TheMarker Online

23.3.2011 / 11:49

בלידר שוקי הון ממליצים על בנק מזרחי ב"קנייה" עם מחיר יעד של 41 שקל



בנק מזרחי מפתיע הבוקר עם תוצאות מצוינות לרבעון הרביעי.



הבנק רשם רווח של 222 מיליון שקל, המשקף תשואה של 13.2% ברבעון הרביעי, וזאת ברבעון בו להזכירכם הוא רשם הפרשה חריגה לחומ"ס בגין ההלוואה של בוילמגרין.







הפער מהתחזיות בהכנסות המימון: עיקר הפער בין התחזיות לרווח נובע משורת הכנסות המימון, כאשר מזרחי רשם ברבעון האחרון רווחיות גבוהה בהרבה מהרווחיות המימונית שהתרגלנו לראות. הבנק רשם הכנסות מימון של 880 מיליון שקל לעומת ממוצע של 693 מיליון בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.



חלק מהפער נובע מסיבות חשבונאיות (רווחי נגזרים של כ-52 מיליון שקל), אולם יש לציין לחיוב כי חלק מהשינוי אותו ראינו השנה נובע מהגידול ברווחיות השוטפת הנובעת הן מגידול בפעילות והן מעליית הריבית).



"מזרחי מדווח על עלייה של 18.4% ברווחיות השוטפת בהשוואה לרבעון המקביל, נתון מרשים מאד בעינינו", אומר אלון גלזר מלידר שוקי הון.



הפרשות גבוהות בגלל בוימלגרין: כצפוי ההפרשות ברבעון גבוהות ועומדות על 0.72% בגין ההפרשה שנגרמה מההלוואה שניתנה לבוימלגרין לרכישת אזורים. "אנו מעריכים כי חלק הארי של ההפרשות בגין הלוואה זו מאחורינו, כלומר בשנת 2011 הבנק יחזור לרמות ההפרשות הנמוכות (בין היתר בשל החשיפה הגבוהה למשכנתאות), דבר שיתרום לשיפור בתוצאות", אומר גלזר. "אנו מעריכים כי ההפרשה בשנת 2011 לא צפויה להיות גבוהה מ-0.3% מהאשראי."



גידול של 12.4% באשראי, רובו בתחום המשכנתאות: אחת הסיבות לשיפור בתוצאות הינו הגידול המרשים בתחום האשראי. מזרחי רשם גידול באשראי של כ-12 מיליארד שקל השנה, כאשר 9 מיליארד מתוכו מתחום המשכנתאות.



החובות הפגומים פוגעים ב-0.3% בהלימות ההון: "כצפוי, הפגיעה במזרחי עומד בטווח עליו דובר במהלך השנה (פגיעה של 0.2% - 0.4% בהלימות ההון), ואנו מעריכים כי בסופו של דבר לא נראה הפתעות שליליות גם ביתר הבנקים (חוץ מדיסקונט שדווח על פגיעה של 0.6%)", מעריך גלזר. "הלימות ההון של מזרחי עומדת על יחס של 14.1%, כאשר הון הליבה הראשוני עומד על 8.0%, ובניטרול החובות הפגומים על 7.7%."



דיבידנד של 120 מיליון שקל: ובסך הכל מזרחי חלק ב-2010 דיבידנד של 320 מיליון שקל. בלידר שוקי הון מעריכים כי בשנה הקרובה מזרחי יחלק סכום של כ-350 – 400 מיליון שקל, המשקף תשואת דיבידנד של כ- 4.5% - 5.0%.



אופטימיות לקראת 2011: מזרחי הצליח בשנת 2010 להגדיל את פעילותו תוך שמירה על רמת הוצאות סבירה, כאשר העובדה שהתוצאות הטובות של 2010 הושגו עם הפרשות גבוהות יחסית (בוימלגרין) ועם ריבית נמוכה במשק, מלמדת להערכתנו כי 2011 צפויה להיות שנה טובה בבנק מזרחי, אומרים היום בלידר. "שוק הנדל"ן והמשכנתאות ממשיך לתמוך בתוצאות החזקות של הבנק, ואנו מעריכים כי הבהק יצליח להשיג תשואה של למעלה מ-12%."



"ברמה זו אנו מאמינים כי מזרחי עדיין נסחר מתחת לשוויו הכלכלי, ואנו ממליצים עליו ב'קנייה' עם מחיר יעד של 41 שקל אותו נבחן לאחר שיחת הועידה", מסכם גלזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully