וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של קסטרו ירד ב-78% לאחר סיום הפעילות ברוסיה ומכירת אחזקות בגרמניה

יעל פטר

23.3.2011 / 12:05

הרווח הנקי ירד מ-2.1 מיליון שקל ל-52.8 מיליון שקל



חברת האופנה, , מפרסמת היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה. מתוך הנתונים עולה כי ההכנסות השנתיות של החברה עלו ב-4% בהשוואה לשנה שעברה והסתכמו ב-643.4 מיליון שקל, אולם הרווח התפעולי של החברה ירד בכ-78% והסתכם ב-18 מיליון שקל. הרווח הנקי לשנת 2010 המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-2.1 מיליון שקל לעומת רווח של כ-52.8 מיליון שקל אשתקד. קסטרו חילקה במהלך השנה דיווידנד בגובה 25 מיליון שקל.



קסטרו וחברות הבת שלה עוסקות בעיצוב ושיווק מוצרי אופנה לנשים וגברים תחת שם המותג castro בארץ ובחו"ל. כיום ישנן 167 חנויות הנמצאות תחת שם המותג הזה בישראל, גרמניה, שווייץ, רוסיה, קזחסטן ותאילנד.



עיקר העלייה בהכנסות החברה חלה כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות ושיפור במכירות החנויות הזהות. הקבוצה פועלת להרחיב את המותג קסטרו, ובמסגרת כך הרחיבה הקבוצה בשנים האחרונות את הפעילות בקטגוריות הג'ינסים, הנעליים והתיקים, כאשר ב-2006 הקימה מספר חנויות הנושאות את השם castro shoes & bags בהן היא מוכרת תיקים, נעליים ואביזרי אופנה שונים.



הירידה ברווח התפעולי נובעת מהפסד חד פעמי של כ-31.2 מיליון שקל בשנת 2010 שנבע כתוצאה ממכירת אחזקות הקבוצה במיזם בגרמניה וחברת הבת בשווייץ, בעוד שבשנת 2009 כלל הרווח סכום שנבע מצירוף עסקים בסך כ-22 מיליון שקל, וכן הכנסות אחרות שמרביתן נבעו משינויים בשווי הוגן של השקעות החברה בנירות ערך בסכום של 28.9 מיליון שקל.



סך הכל כמות המזומנים שיצרה החברה מפעילותה השוטפת ירדה ב-45% והסתכמה ב-37.7 מיליון שקל, וכמות הכסף בקופת החברה הסתכמה ב-27.4 מיליון שקל לעומת סכום של 74.6 מיליון שקל בשנה שעברה.



גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, "קסטרו מכרה את הפעילויות המפסידות בגרמניה ובשווייץ והחל מהרבעון השני לשנת 2011, ההפסדים אשר נוצרו מפעילויות אלו לא ישפיעו עוד על דו"חותיה של החברה". לדבריו הוא "שבע רצון מההסכמים שנחתמו עם הרוכשים של החברות בשווייץ ובגרמניה במסגרתם לקחו על עצמם את האחריות על העובדים במדינות אלו".



רוטר הוסיף כי "על אף שכתוצאה מהמכירה של הפעילות בשווייץ ובגרמניה רשמה החברה הפסד חד פעמי של כ-30.2 מיליון שקל, להפסד זה אין השפעה תזרימית והחברה אף צופה לקבל כתוצאה ממכירת הפעילות תזרים חיובי של כ-10 מיליון שקל. כמו כן, הגיעה קסטרו להסכמה עם הזכיין המקומי על סיום הפעילות ברוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully