וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות ביצוא לארה"ב; האטה ביצוא לאיחוד האירופי בינואר-פברואר; ירידה של 20%לבריטניה

אורה קורן

23.3.2011 / 12:33

מכון היצוא: הירידה בביקושים בבריטניה ובפורטוגל, אירלנד, ספרד ויוון מעצימים את מגמת ההאטה



יצוא הסחורות ללא יהלומים עלה בחודשים ינואר-פברואר בכ-7.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-6.7 מיליארד דולר - כך מסר היום אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא.



העלייה נובעת בעיקר מגידול ביצוא לארה"ב. על פי היחידה הכלכלית במכון היצוא בראשות שאולי כצנלסון, בחודשים ינואר-פברואר 2011 עלה היצוא לארה"ב בשיעור של 11.4% בהשוואה לחודשים נובמבר-דצמבר 2010 ובשיעור של 9.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סך יצוא הסחורות ללא יהלומים לארה"ב הסתכם בחודשים ינואר-פברואר השנה בכ-1.8 מיליארד דולר. מנגד, מסתמנת מגמת האטה מסוימת בהיקפי היצוא לאיחוד האירופאי שירד בשיעור דולרי של 0.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ-2 מיליארד דולר.



לדברי חפץ, הירידה בביקושים בבריטניה ובפורטוגל, אירלנד, ספרד ויוון (מדינות ה-pigs) מעצימים את מגמת ההאטה בייצוא לאיחוד האירופי. בחודשים ינואר-פברואר ירד היצוא לבריטניה בשיעור של כ 20% והסתכם בכ-208 מיליון דולר לעומת 259 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, ירד היצוא למדינות ה-pigs בשיעור של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-215 מיליון דולר. במהלך תקופה זו ירד בממוצע שער האירו מול הדולר בשיעור של כ-3.5% דבר שהשפיע גם כן על התמתנות ערך הייצוא לאיחוד האירופי.



היצוא למדינות אסיה עלה בשיעור מתון של כ-3% בהשוואה לחודשים נובמבר-דצמבר ובשיעור של כ-2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סך היצוא לאסיה בחודשיים האחרונים הסתכם בבכ-1.25 מיליארד דולר.



היצוא ליתר המדינות (אמריקה הלטינית, מזרח אירופה ואוקיאניה) עלה בשיעור של 1.5% בהשוואה לחודשים נובמבר-דצמבר ובשיעור חד של כ-23% בהשוואה לתקופה המקבילה. סך היצוא ליתר המדינות הסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר.



כתוצאה מהשינויים בהיקפי היצוא ליעדים השונים עלה משקלה של ארה"ב בסך היצוא של ישראל משיעור של 26% ל-27%, בעוד שמשקלן של מדינות האיחוד האירופי ירד משיעור של 33% ל-30%. משקלן של מדינות אסיה ירד ב מ-20% ל-19% כשמשקלן של יתר המדינות עלה משיעור של 21% ל-24%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully