וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס רוכשת את חברת הקפה 'פינו גראו' בברזיל בעבור 70 מיליון שקל

עדי דברת-מזריץ

23.3.2011 / 12:44

דו"חות שטראוס: מכירות הקפה בשווקים הבינלאומיים היו 773 מיליון שקל ברבעון; הרווח התפעולי קרס ב-37%



קבוצת שטראוס ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית ורוכשת את חברת הקפה 'פינו גראו' בברזיל. מנתונים שמסרה שטראוס, חברת הקפה 'פינו גראו' היא השחקן השני בגודלו במחוז מינאס ג'ראיס ובבירת המחוז בלו הוריזונטה בברזיל, אחרי 'טרס קורסואס'.



הרכישה התבצעה באמצעות החברה הבת של שטראוס 'טרס קורסואס' (50%) שתשלם תמורת עסקי הקפה של 'פינו גראו', סך המהווה כמכפיל אחד על מחזור המכירות של 'פינו גראו' בשנת 2010 - כ-70 מיליון שקל. העסקה מותנית בין היתר בקבלת כל האישורים הנדרשים מהרשויות בברזיל.



עיקר המכירות של 'פינו גראו' הינם קפה קלוי וטחון, וכן מוצרי קפוצ'ינו ואספרסו. גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר כי העסקה תאפשר מימוש של סינרגיות עם 'טרס קורסואס' במינאס ג'ראיס ובבלו הוריזונטה.



מחזור המכירות של שטראוס קפה עמד בסוף 2010 על 3.4 מיליארד שקל. שטראוס קפה ממקדת את פעילותה בתחום הקפה הקלוי והטחון ובמוצרי קפה משלימים נוספים, המספקים פתרונות לשוק הצריכה מחוץ לבית, לבתי מלון, למסעדות ולבתי קפה וכן שרותי קפה במשרדים.



c3 עוסקת בעיקר בייצור ובהפצה של קפה קלוי וטחון. החברה אף מייצרת ומוכרת מוצרים נלווים כגון מוצרי תירס, פילטר, קפוצ'ינו, שוקולד, אספרסו ועוד, והיא היא אחת משתי החברות הגדולות בשוק הקפה הקלוי בברזיל.



מדו"חות קבוצת שטראוס ל-2010 עלה כי מכירות הקפה בשווקים הבינלאומיים שמרו על יציבות ברמה של 773 מיליון שקל ברבעון בשל שחיקה בשערי המטבע כלפי השקל. ואולם הרווח התפעולי של החטיבה קרס ב-37% ברבעון ל-42 מיליון שקל, 5.3% מהמחזור - לעומת 8.5% מהמחזור ברבעון המקביל.



סמנכ"ל הכספים של שטראוס שחר פלורנץ, הסביר כי הנפילה ברווחיות חברת הקפה נבעה מעלייה של 103% במחיר הקפה ב-12 החודשים האחרונים. הוא ציין שלא ניתן לגלגל עלייה בקנה מידה כזה על הצרכנים, ולכן היה כרסום במרווחים. פלורנץ צפה שחברת הקפה תציג רווחיות תפעולית נמוכה גם ברבעון הראשון של 2011, שבו תממש מלאים יקרים של קפה גולמי שנרכש ברבעון הרביעי.



פלורנץ ציין לטובה את פעילות הקפה בישראל וברוסיה שבה החברה גדלה ב-9% במטבעות מקומיים, ובברזיל שבה החברה צמחה ב-26%. לדבריו, החברה נפגעה במיוחד מהמצב הכלכלי ומאובדן נתח שוק ברומניה, ואכן המכירות באזור הבלקן קרסו ב-47%. שטראוס נפגעה גם מחולשת המטבעות בפולין ובמדינות יוגוסלביה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully