וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטנגו - קרן הון סיכון הגדולה בישראל; 10 הקרנות הגדולות מנהלות כ-28 מיליארד שקל

גיא גרימלנד

23.3.2011 / 14:24

קרן אינפיניטי ביצעה ב-2010 את הקפיצה המשמעותית ביותר בדירוג מהמקום ה-11 אל המקום ה-5



קרן ההון סיכון של פיטנגו, המנוהלת על ידי חמי פרס ורמי קליש, היא עדיין קרן הון סיכון הגדולה בישראל ב-2011, לפי גודל היקף הקרן - עם הון מנוהל של כ-5 מיליארד שקל - סכום זהה לזה שנוהל על ידי הקרן אשתקד - כך עולה מדירוג קרנות הון הסיכון לשנת 2011 שפירסמה היום דאן אנד ברדסטריט ישראל לפי גודל היקף הקרן.







במקום השני, כמו בשנה שעברה, מדורגת סטאר וונצ'רס (קרנות סטאר) עם הון מנוהל של כ-3.5 מיליארד שקל. סטאר היא קרן שכבר מזמן לא משקיעה בחברות סטארט אפ ישראליות גיוס הון זניח יחסית של jvp הספיק בשנה שחונת גיוסים זו על מנת להעלות אותה למקום השלישי בדירוג ולעקוף את קרן ההון סיכון אוורגרין. jvp, המנהלת כ-2.9 מיליארד שקל, גייסה במהלך 2010 כ-25 מיליון דולר עבור הקרן הרביעית שלה, מה שמכונה תוספת annex. לעומתה, אוורגרין לא הגדילה השנה את היקף ההון המנוהל שלה המסתכם ב-2.8 מיליארד שקל ודורגה במקום הרביעי.



את החמישייה הראשונה סוגרת קרן אינפיניטי מיסודן של אי.די.בי ו-china development bank, המנהלת כ-2.5 מיליארד שקלים בקרנות שונות, אשר עשר מתוכן מנהלות השקעות של הקרן בסין. לקרן 45 חברות פורטפוליו בישראל ובסין וכן חממה טכנולוגית בישראל בשם מעין ונצ'רס. גיוס בסך כ-150 מיליון דולר במהלך שנת 2010 איפשר לאינפיניטי לבצע את הקפיצה המשמעותית ביותר בדירוג מהמקום ה-11 אל המקום החמישי. הסכום שגייסה אינפיניטי במהלך השנה מיועד להשקעות בסין.



את החמישייה השנייה בדירוג פותחת ג'מיני עם הון מנוהל של כ-2.4 מיליארד שקל. בהמשך הדירוג נמצאות ג'נסיס פרטנרס עם כ-2.203 מיליארד שקל, ורטקס וגיזה עם כ-2.2 מיליארד שקל וכרמל ונצ'רס סוגרת את העשירייה עם כ-2.15 מיליארד שקל.



הדירוג הנוכחי כמעט ולא שונה לעומת קודמו בשנת 2010 מאחר שבשנת בציר זו לא בוצעו גיוסים של קרנות המשך. ב-2012-2011 צפויות פיטנגו, מאגמה, יזראל קלינטק ופונטיפקס לצאת לגיוסי המשך.



משמעות הדירוג הנוכחי אינה מי הקרן "המובילה" בישראל, שכן קרנות נמדדות אך ורק לפי תשואות (irr) בעוד שדירוג דאן אנד ברדסטריט מדרג את הקרנות בישראל אך ורק לפי היקף ולא לפי תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully