וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש אייפקס השלימה רכישת 50% מתכלית תעודות סל תמורת 71.6 מיליון שקל

ערן אזרן

23.3.2011 / 15:40

דש איפשרה לבעלי המניות למשוך דיבידנד, כך ששילמה סכום הנמוך משווי השוק של הפעילות - 180 מיליון שקל



בית ההשקעות דיווח היום כי הושלמה עסקת רכישת פעילות תכלית תעודות סל לפי שווי של 180 מיליון שקל. במסגרת ההסכם שנחתם, תעמיד דש איפקס הלוואת בעלים בסך של כ-55 מיליון שקל, ותקבל אופציה לקבלת מניות נוספות בחברה. העסקה תמומן ממקורות עצמיים וכן באמצעות הנפקת אג"ח גדולה שבוצעה בחודשים האחרונים.



עד לחתימת ההסכם פעילות תכלית תעודות סל הוחזקה על ידי מספר גורמים, ביניהם תכלית בית השקעות, בנק דיסקונט ומייקל דייוויס. במסגרת ההסכם עברה כל פעילות הגורמים ומחזיקי התעודות לחברת סינרגטיקה במרוכז, ואז הוקצו לבית ההשקעות דש כ-50.1% מהמניות. קודם לביצוע העסקה התיר בית ההשקעות לבעלי המניות הקודמים למשוך דיבידנד מפעילות תעודות הסל. כתוצאה מכך שווי החברה ירד ל-140 מיליון שקל, כך שבדש נדרשו להזרים סכום הנמוך מ-90 מיליון שקל (50% משווי הפעילות של החברה) - 71.6 מיליון שקל בלבד.







דש אמנם רוכשת רק כמחצית ממניות חברת תעודת הסל, אך ההסכם קבע מנגנון אופציות שבו תוכל להגדיל את אחזקותיה. שנתיים מתום חתימת ההסכם, לרשותו של בית ההשקעות יעמוד חלון של שנה שבו יוכל לממש אופציית call לרכישת מניות הצד השני. שווי המניות יהיה דומה לשוויין כעת, זאת בתוספת סכום של 9.6 מיליון שקל בשנה. במידה ובית ההשקעות לא מימש את האופציה במשך חלון הזמן, תוכל סינרגטיקה לממש אופציית מכר (put) חצי שנה מאוחר יותר ולהכריח את בית ההשקעות לרכוש את חלקה.



בעקבות השלמת ההסכם פורסמו היום לראשונה התוצאות של סינרגטיקה. התוצאות תקפות למחצית הראשונה של 2010, וזאת מכיוון שההסכם נחתם לפי נתוני החברה עד סוף יוני 2010. בתקופה זו עמדו ההכנסות על כ-38 מיליון שקל, המשקפים ebitda של 18.8 מיליון שקל לחצי שנה או כ-40 מיליון שקל לשנה. נתון זה מסמל מכפיל נמוך של 4.2 יחסית לשווי שבו בוצעה העסקה (180 מיליון שקל כאמור). תוספת ה-ebitda תתרום 40% לתוצאותיו של בית ההשקעות.



תכלית היא חברת תעודות הסל השנייה בגודלה בישראל, המנהלת תעודות ומוצרי מדדים אחרים בהיקף כולל של מעל 14.3 מיליארד שקל (נכון לפברואר). בסוף חודש שעבר השלימה דש רכישת השליטה באינדקס תעודות סל (49.8%), כשב-51% האחרים מחזיקה חברת ברק קפיטל שבשליטת אייל בקשי וקבוצת דלק. החברה כעת בוחנת אפשרות למזג בין פעילות מוצרי המדדים של סינרגטיקה לבין פעילות מוצרי המדדים של אינדקס. הקבוצה ציינה כי אינה יכולה להעריך את המועד למיזוג בין החברות.



"רכישת תכלית עשויה להיות מנוע משמעותי להמשך צמיחתה של קבוצת דש איפקס בשוק ההון בכלל ובתחום החיסכון לזמן קצר בפרט", אמר עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בקבוצת דש איפקס. "ענף תעודות הסל נחשב כאחד הענפים הצומחים ביותר בארץ ובעולם ותכלית עצמה נחשבת כמובילת שוק".



לאחר הרכישה הופך דש איפקס לבית ההשקעות השני בגודלו בישראל אחרי פסגות עם היקף נכסים מנוהל של 65 מיליארד שקל. רכישת תעודות הסל מחזקת את פעילותו של בית ההשקעות בניהול כספים לטווח קצר (קרנות נאמנות או תעודות סל) לעומת פעילות שבה היה חזק עד עתה - ניהול כספים לטווח ארוך (קופות גמל, קרנות פנסיה וכו').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully