וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של דן רכב על ב-3% ל-182.4 מיליון שקל

יעל פטר

23.3.2011 / 17:41

שכרו החודשי של המנכל יואב הורוביץ הגיע ל-101 אלף שקל



חברת אוויס הנסחרת בבורסה תחת השם , מפרסמת היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה. מהם עולה כי הכנסות החברה ירדו ב-1% והסתכמו ב-1.624 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-3% ל-182.4 מיליון שקל ובשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה עלה ב-4% ל-65.7 מיליון שקל. דן רכב חילקה דיבידנד בסכום של 16 מיליון שקל במהלך השנה.



דן רכב היא הזכיינית של חברת הליסינג התפעולי avis בישראל. לחברה זיכיון לשימוש במותג avis ובשיטת העבודה ומערכת המחשב להשכרת רכב. תחומי הפעילות העיקריים של החברה הם השכרת רכב לזמן קצר, ליסינג תפעולי ומכירת שוברים להשכרת רכב חו"ל.



לחברה ישנן 5 סדרות של אגרות חוב, שהונפקו בין השנים 2008-2005. האגרות צמודות למדד ובריבית הנמצאת בטווח של בין 4.5%-5.3%. שווי כל האגרות הוא כ-862 מיליון שקל. במהלך השנה חברת הדירוג מעלות אשררה את דירוגה של דן רכב ואגרות החוב בדירוג של a+ ושנתה את תחזית הדירוג משלילי ליציב. אשרור הדירוג נבע בין היתר ממעמדה המוביל של החברה בשוק הליסינג הישראלי, פיזור הלקוחות המפחית את הסיכון העסקי, רווחיות ויחסי ההון שהינם מעל הממוצע לאורך השנים.







עם זאת, אומרים במעלות, החשיפה לשינויים רגולטורים שקרו בתקופה האחרונה ומתוכננים בעתיד הקרוב, והמשך הירידה בצי כלי הרכב מהווים גורמי סיכון. כמו כן, העלייה בתחזית הדירוג נבעה מירידה בחשש מגידול בשיעורי החזרות ומירידה בלחצי נזילות ומימון. ואולם, ביוני 2010 הודיעה דן רכב על הפסקת התקשרות עם מעלות והפסקת המעקב מצד חברת הדירוג אחר אגרות החוב המונפקות של החברה.



חמשת הבכירים המקבלים את השכר הגבוה בדן רכב גרפו מקופת החברה סכום של 6.2 מיליון שקל במהלך שנת 2010. מנכ"ל החברה יואב הורוביץ קיבל שכר חודשי של כ-101 אלף שקל בחודש, ותגמולו השנתי הכולל הסתכם ב-1.6 מיליון שקל. סמנכל הכספים ירון בנימין קיבל תגמול שנתי של 1.1 מיליון שקל, וסמנכ"ל חטיבת לקוחות פרטיים, דניאל בן חיים, קיבל 1 מיליון שקל עבור עבודתו במהלך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully