וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ואנונו "נחשף למידע מסווג ורגיש בתיקי חקירה משטרתיים"

שני מזרחי

23.3.2011 / 18:21

התובעת, עו"ד אסתי שלאין, הגישה טיעונים נוספים לבקשתה להאריך את מעצרו של ואנונו עד לתום ההליכים נגדו



עו"ד אסתי שלאין הגישה היום (ד') את התוספת לטיעוני בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של מנהל מחלקת מודיעין וחקירות ברשות המסים, דוד ואנונו, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בתוספת, שהוגשה בעקבות בקשת השופט קפאח, כתבה שלאין כי "ואנונו נחשף למידע מסווג ורגיש ביותר בתיקי חקירה משטרתיים, המתקיימים בשיתוף פעולה עם רשות המסים. במסגרת הפעילות לתקיפה כלכלית, מתקיים שיתוף פעולה בין היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ובין היחידה למודיעין שטח וחקירות, ברשות המסים, אותה יחידה ממש אשר ואנונו עמד בראשה עד ליום מעצרו ואשר הובילה באותו שיתוף פעולה".



לצורך המחשת המידע המסווג אליו נחשף ואנונו, צירפה שלאין דו"חות משטרה סודיים. לטענתה, "מסוכנותו של ואנונו הינה בעצם קיומו של מידע רגיש ומסווג ביותר בידיעתו, מידע אשר הגיע לידיעתו מתוקף תפקידו ולנוכח הקשרים שטווה במהלך השנים".




שלאין חוזרת ומציינת כי ואנונו לא נרתע בעבר משימוש במידע רגיש ומסווג בפרשות בהן הוא מואשם, לצורך קידום האינטרסים האישיים שלו.



בנוסף ציטטה שלאין חלק מהודעותיו של משה מזרחי, חוקר רשות המסים, שהעביר לבקשת ואנונו מכתב בתיק של אמרגנו של קובי פרץ, יוחאי יעיש. כשמזרחי נשאל בחקירותיו מדוע העביר את המכתב, הוא ציין כי לא ראה בכך שום דבר לא חוקי. לדבריו, בהודעתו במשטרה, "זה לגיטימי להעביר מכתב של נישום לחוקר". במקרה הזה הוא העביר מכתב שכתב יעיש לחוקר שטיפל בתיק לבקשת ואנונו.



יחד עם זאת, ציינה שלאין כי מזרחי ועדים נוספים צפויים להעיד מטעם התביעה וכי ואנונו שכבר מואשם בשיבוש, עשוי לנסות ולשבש את ההליכים נגדו. בשל כך, ביקשה שלאין להאריך את מעצרו של ואנונו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.



בימים הקרובים צפוי השופט קפאח לתת את החלטתו האם להיעתר לבקשה ולהאריך את מעצרו של ואנונו.
כזכור, לפני כשבועיים, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כתב אישום נגד ואנונו בשורה של עבירות שוחד, סחיטה באיומים, שיבוש והלבנת הון.



הפרשה המרכזית של כתב האישום מתמקדת באמרגנו של הזמר קובי פרץ, לפיה ואנונו באמצעות איש העסקים רן הדר (שנפטר) ויועצו הפוליטי של מנכ"ל מפלגת קדימה, יואל מוגמי לקחו שוחד מיעיש בתמורה להסדרת ענייניו ברשות המסים. בהמשך, כשהתברר כי יש ליעיש גם תיק אזרחי ברשות המסים, הפנה אותו ואנונו, לפי כתב האישום, לרו"ח שיף באמצעות קותי ברזילי, שוטר בעברו הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully