וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק ששינסקי למיסוי הגז והנפט בישראל

פנחס וולף

23.3.2011 / 21:40

לאחר ערב דיונים ארוך, אישרה ועדת הכספים את נוסח חוק ששינסקי למיסוי הנפט והגז של מדינת ישראל. ראש הממשלה בירך את אישור החוק, "מהחשובים שהיו לכלכלת ישראל"

ועדת הכספים אישרה הערב (רביעי) פה אחד, מלבד ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שנמנע, את "חוק שישנסקי" בהכנה לקריאה שניה ושלישית. החוק, שנתמך על ידי חלקים נרחבים מהקואליציה ומהאופוזיציה מגדיל משמעותית את נתח התמלוגים שהמדינה תקבל מגילויי הגז "לוייתן" ו"תמר" וכן כל גילוי גז או נפט עתידי שיימצא בשטחי מדינת ישראל.

הכנסת צפויה לאשר את החוק באופן סופי במהלך השבוע הבא, השבוע האחרון של מושב החורף. לקראת תום הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ושיבח אותו על הדיונים ועל האישור. נתניהו הגדיר את החוק "מהחשובים שהיו לכלכלת ישראל". גפני מצידו אמר בסיכום הדיון כי, "מדובר בחוק מהבולטים והמשמעותיים שהתקבלו מאז קום המדינה. היו שיקולים רבים שהיה עלינו לקחת. אוצרות הטבע שייכים לאזרחים אך היה עלינו להתחשב במשקיעים".

לאחר האישור בוועדה אמר נתניהו: "אני מברך את חברי ועדת הכספים ואת חברי סיעת הליכוד על אישור מסקנות ועדת ששינסקי", מסר ראש הממשלה, "זהו צעד חשוב, שמקדם את מדינת ישראל ואזרחיה לפיתוח מקורות אנרגיה עצמאיים. זו בשורה חשובה לאזרחי המדינה שייהנו לא רק מאנרגיה נקייה אלא גם מתמלוגי הקרן שישמשו לחינוך ולביטחון".

במהלך הדיון שקדם להצבעה, חברי הוועדה הגיעו להסכמה עם משרד האוצר לפיה יוכנס סעיף בחוק המחייב את הממשלה להקים קרן שאליה יגיעו כספי התמלוגים, ולחוקק לשם כך חוק עד נובמבר 2011. יצויין כי ראש הממשלה אמר בעבר כי כספי התמלוגים יוקדשו לביטחון ולחינוך.

עם זאת, ח"כ אריאל, שכאמור התנגד לחוק, לא התרשם מהכנסת הסעיף, ואמר כי, "ראש הממשלה לא הוכיח שבכוונתו לעמוד בהבטחתו ולהקים קרן לחינוך ולרווחה. בעוד גביית המס היא עצומה ומוחשית, התמורה לאזרחים כתובה על הקרח. על הממשלה להוכיח את רצינותה לפני הגדלת המסים, אחרת אין לה תמריץ לקיים הבטחות".

בתחילת הדיון בירך שר האוצר, יובל שטייניץ, את חברי הוועדה ואמר: "אישורה של ועדת הכספים, תתקן את השגיאה ששגו בעבר בנושא המיסוי על הגז והנפט והחוק יחזיר את האמון של האזרחים בישראל".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) בירכה על תוצאות ההצבעה. "ועדת הכספים הוכיחה היום את יכולתה לקבל החלטה אמיצה וחשובה לטובת אזרחי ישראל, תוך עמידה איתנה בפני לחצים אדירים של בעלי הון וגדודי לוביסטים", אמרה יחימוביץ' והוסיפה, "זו הזדמנות להחמיא לראש הממשלה ולשר האוצר על כך שכמעט לא נכנעו ללחצים והובילו חוק חשוב מאין כמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully