וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטקציוניזם נוסח איטליה: הממשלה אישרה חוק שמגן על חברות מפני השתלטות על ידי חברות זרות

סוכנויות הידיעות

23.3.2011 / 21:50

החקיקה החדשה אושרה בעקבות רכישת פרמאלאט על ידי יצרנית הגבינה הצרפתית לקטליס



ממשלת איטליה אישרה היום (ד') חקיקה שנועדה להגן על חברות איטלקיות מפני השתלטות על ידי חברות זרות, יום לאחר ניסיון ההשתלטות על יצרנית המזון האיטלקית פרמאלאט על ידי יצרנית החברה הצרפתית לקטליס.



הממשלה קיבלה היום במהלך ישיבת קבינט החלטה שתאפשר לפרמאלאט לדחות את אסיפת בעלי המניות השנתית שלה ל-12-14 באפריל, כדי לאפשר לקבוצת חברות איטלקיות למנוע מלקטליס להשתלט בפועל על החברה. לקטליס הפכה אתמול לבעלת המניות הגדולה ביותר בפרמאלאט.



"אנו מקווים שמהלך זה יאפשר לפרמאלאט להישאר בידיים איטלקיות", אמר מאוריציו פוגטי, חבר פרלמנט בליגת המפלגה הצפונית, החברה בקואליציה של ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני.



לקטליס הודיעה אתמול כי הגדילה את הנתח שלה בפרמאלאט ל-29%, למרות אזהרת הממשלה כי תנקוט בצעדים כדי להגן על השליטה האיטלקית בחברה ועל חברות נוספות שנחשבות לבעלות חשיבות אסטרטגית. בניסיון למנוע מהחברה הצרפתית להשתלט על פרמאלאט, יזמה הממשלה ברית בין בנק אינטסה סאו פאולו ויצרנית השוקולד פררו, שתרכוש נתח בפרמאלאט, שהייתה אחת מחברות מוצרי החלב הגדולה בעולם לפני שקרסה ב-2003 הודות להונאה פיננסית של מייסדה, קליסטו טנזי, בשערוריה שנועדה כגירסה האירופית של הונאת אנרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully