וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות למרות הנפילה במכירות הבתים

אשר שכטר

23.3.2011 / 22:25

מכירות הבתים החדשים בארה"ב נפלו ב-16.9% לשפל של כל הזמנים בחודש פברואר. S&P 500 עלה ב-0.3%. מחיר הנפט ננעל בשיא של 30 חודשים ומחירי המתכות עלו

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום בעליות שערים בהובלת מגזר הסחורות, לאחר שנפתחו בירידות, למרות נפילה חדה במכירות הבתים החדשים בארה"ב לשפל בחודש פברואר, חששות המשקיעים מפני משבר החובות באירופה והפיגוע בירושלים, לאחר שמחיר הנפט ננעל בשיא של 30 חודשים ומחירי המתכות עלו. מדד S&P 500 עלה ב-0.3%, מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% ומדד דאו ג’ונס עלה ב-0.6%.

מחיר הנפט עלה היום ב-0.7% לרמתו הגבוהה מזה 30 חודשים, 105.75 דולר לחבית, בעקבות חששות המשקיעים מפני הסלמה במזרח התיכון לאחר הפיגוע בירושלים ושעה שמדינות המערב מתקיפות את כוחותיו של קדאפי בלוב, על רקע ההסלמה במהומות בסוריה. מחיר הזהב ננעל גם הוא בעלייה של 0.7% לשיא של 1,438 דולר לאונקייה.

המסחר נסגר אמש במגמה שלילית לראשונה זה ארבעה ימים על רקע נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב ולאחר שמחיר הנפט התקרב לרמה של 105 דולר לחבית על רקע הלחימה בלוב והתרחבות ההפגנות בתימן וסוריה.

ממשלת פורטוגל עשויה לקרוס היום, שעה שהפרלמנט צפוי לדחות את תוכנית הצנע של הממשלה על רקע איומיו של ראש הממשלה, ז'וזה סוקרטס, להתפטר אם האופוזיציה לא תתמוך בתוכנית הצנע של ממשלת המיעוט בראשותו. סוקרטס איים כי אם תוכנית הצנע לא תאושר, פורטוגל תיאלץ ללכת בעקבותיהן של יוון ואירלנד ולבקש חילוץ מהאיחוד האירופי.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב צנחו בפברואר ב-16.9% לשפל, מתחת לתחזיות הכלכלנים, סימן נוסף לסירובו של שוק הדיור האמריקאי להתאושש מהמשבר הכלכלי - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי.

מכירות הבתים החדשים נפלו בחודש שעבר לקצב שנתי של 250 אלף, מתחת לתחזיות הכלכלנים לקצב שנתי של 290 אלף ומתחת לקצב שנתי של 301 אלף בחודש ינואר. לעומת פברואר 2010, נפלו מכירות הבתים החדשים ב-28%. בכל אזור למעט מערב ארה"ב נפלו מכירות הבתים לשפל של כל הזמנים, ובצפון מזרח ארה"ב נרשמה צניחה של 57% במכירות בפברואר לעומת ינואר. המחיר החציוני של בתים חדשים צנח בפברואר ב-13.9% ל-202,100 דולר, הירידה החודשית החדה ביותר אי פעם. עם זאת, כלכלני וולס פארגו העריכו היום כי הנתונים יתוקנו כלפי מעלה בחודש הבא.

מניית בנק אוף אמריקה יירדה לאחר שהבנק הפדרלי דחה את תוכניתו של הבנק הגדול בארה"ב, שקיבל סיוע בסך 45 מיליארד דולר במהלך המשבר הפיננסי, להעלות את הדיווידנד למשקיעים במחצית השנייה של 2011.

מניית אדובי יירדה גם היא לאחר שהחברה הודיעה על תחזית הכנסות נמוכה מתחזיות האנליסטים. אדובי, היצרנית הגדולה בעולם של תוכנות עיצוב גרפי, הודיעה כי בעקבות רעידת האדמה ביפן הכנסותיה ברבעון השני יהיו 970 מיליון-מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים ו-50 מיליון פחות מתחזית ההכנסות הקודמת של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully