וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גולדמן סאקס הודה: הדירקטור לשעבר רג'ט גופטה הדליף מידע פנים לרג'רטנאם

סוכנויות הידיעות

23.3.2011 / 22:44

לויד בלנקפיין במשפטו של ראג' רג'רטנאם: גופטה הדליף מידע פנים על ההשקעה של באפט בגולדמן



מנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, העיד היום במשפטו של ראג' רג'רטנאם, מייסד חברת קרנות הגידור גלאון גרופ המואשם באחת מהונאות המסחר לפי מידע פנים הגדולות מעולם, וסיפר למושבעים כי דירקטור לשעבר בבנק הדליף מידע פנים רגיש על פעילות החברה לרג'רטנאם.



במהלך עדותו, אמר בלנקפיין כי רג'ט גופטה, לשעבר דירקטור בגולדמן סאקס, הפר את חוקי החשאיות של גולדמן והעניק לרג'רטנאם טיפים על רכישות קרובות של הבנק. במהלך עדותו, השמיעה התביעה הקלטה בה נשמע גופטה מספר לרג'רטנאם פרטים על דיון שנערך ב-2008 בישבת הדירקטוריון של גולדמן בנוגע לאפשרות של רכישת בנק מסחרי.




בלנקפיין ציין בעדותו כי גופטה הפר את מדיניות גולדמן כשחשף פרטים על רווחי הבנק ועל תוכניותיו האסטרטגיות לרג'רטנאם. בלנקפיין הוסיף כי גופטה ידע על כוונתו של המשקיע המיליארדר וורן באפט להשקיע 5 מיליארד דולר בגולדמן סאקס באוקטובר 2008, כמו גם על כוונת הבנק לרכוש בנק מסחרי או חברת ביטוח ב-2008, והעביר את המידע לרג'רטנאם.



"אנחנו חברה ציבורית", אמר בלנקפיין, "אנחנו לא רוצים שמידע על החברה שלנו ייצא החוצה לפני הזמן המתאים. יש תהליך ופרוטוקול בנוגע לדיבור עם העולם החיצוני". גופטה, שכיהן גם כדירקטור בפרוקטר אנד גמבל, מואשם כיום על ידי רשות ני"ע בארה"ב (sec) בכך שסיפק לרג'רטנאם מידע על רווחיהן ופעילותן של שתי החברות ובכך שהיה בעצמו משקיע בגלאון.



משפטו של רג'רטנאם נפתח לפני כשבועיים. רג'רטנאם, שנעצר באוקטובר 2009, מואשם כי גרף רווחים לא חוקיים של 45 מיליון דולר כתוצאה מסחר לפי מידע פנים, אותו השיג באמצעים לא חוקיים כמו תשלומי שוחד, במניותיהן של 50 חברות לפחות בין 2003 למארס 2009. אם יורשע בהונאת ניירות ערך, הוא עשוי לעמוד בפני 20 שנות מאסר.



גלאון, שניהלה בשיאה נכסים בשווי של 7 מיליארד דולר, הפסיקה להתקיים ב-31 בדצמבר 2009. 26 אנשים, בנוסף לרג'רטנאם, הואשמו במסגרת החקירה בה שימשו האזנות סתר באישור בית משפט, לראשונה בפרשיית מסחר לפי מידע פנים. 19 מהנאשמים הודו באשמה במסגרת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully