וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפציבה 2? פלשו לדירות מחשש לקריסת החברה

שלומית צור

24.3.2011 / 9:42

עשרות משפחות חרדיות פלשו לדירות שאינן מחוברות לחשמל, מים וביוב, בשל הקשיים אליהם נקלעה החברה שמקימה את הפרוייקט - נאות הפס

עשרות משפחות חרדיות פלשו לבניינים שנמצאים בשלבי בנייה במודיעין עלית, מאחר שחששו שיישארו בלא דירות שרכשו בשל קשיים שאליהם נקלעה החברה שמקימה את הפרויקט - נאות הפסגה.

בעקבות המצב שאליו הגיעה החברה, מינה בית המשפט כונס נכסים זמני מטעם בנק ירושלים, המלווה את הפרויקט, כדי לממש את שעבודי החברה. החברה דיווחה אתמול לבורסה כי פולשים חדרו למבנים וכי הודיעה על כך לבנק ירושלים, לראש עיריית מודיעין עלית ולמהנדסת העיר, ואף הגישה תלונה במשטרה. החברה גם דיווחה כי קיבלה מכתב מבנק הפועלים, שבו היא מתבקשת לפרוע את יתרת החוב, בסך כ-8 מיליון שקל בתוך 14 ימים.

נאות הפסגה, שבבעלות שלמה מאיר ופנחס זלצמן, נקלעה למשבר כספי בשל תזרים מזומנים שלילי וגירעון הנובע, בין היתר, בשל הפסקת הזרמת כספים לחברה. מנכ"ל החברה, אמיר זקן, אף התפטר לאחרונה.

בבקשה למנות כונס נכסים מטעם הבנק צוין כי מדובר בבניינים שעדיין לא מחוברים לתשתית ביוב, מים וחשמל, וכן טרם הותקנו בדירות חלונות. "שהייה בבניינים במצבם הנוכחי מהווה סכנת נפשות של ממש, ואינה עומדת בכל קנה מידה של בטיחות מינימלית". בנוסף, צוין כי הפולשים, שטרם שילמו את מלוא התמורה בגין הדירות, עלולים לגרום לנזקים לפרויקט במצבו הנוכחי ב"מעשי בריונות" שונים.

"שלוש שנים שומע שהמנכ"ל עומד להתפטר"

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ הורה על מינויו של עו"ד חגי אולמן ממשרד עו"ד יהודה רוה מטעם בנק ירושלים, ככונס נכסים זמני לשם מימוש שעבודי החברה לטובת הבנק.

"כבר שלוש שנים אני שומע שהמנכ"ל עומד להתפטר, ולא ברור לי מדוע עד היום בית המשפט לא התערב בעניין", אמר ל-themarker ראש עיריית מודיעין עלית, יעקב גוטרמן. "40 משפחות מסכנות שקנו דירות ממיטב כספן וספרו פרוטה לפרוטה נכנסו לבניינים, עם ילדים, סחבו מיטות, והמראה היה לא קל".

נאות הפסגה היא אחת החברות היזמיות הבודדות הפועלת באזור מודיעין עלית - מעבר לקו הירוק. תוכניות בנייה שלה הוקפאו לאור צו של משרד הביטחון, שבוטל חלקית מאוחר יותר. בפברואר 2010 הגישה החברה לוועדת התובענות במשרד הביטחון תביעה לפיצויים בסך 171 מיליון שקל נגד המדינה בשל נזקים שנגרמו לה, לטענתה, כתוצאה מהקפאת הבנייה בשטח בו היא בונה במודיעין עלית. השטח כולל זכויות ל-2,300 דירות ומתחמים לתעסוקה ומסחר. עד היום אוכלוסו כ-400 יחידות דיור.

מבנק ירושלים נמסר: "מתוך רצון לצמצם את הנזקים", שגרמה הפסקת פעילותה של חברת נאות הפסגה, ביקש הבנק למנות את כונס הנכסים הזמני. "הבנק ישאף לעשות את המיטב, על פי הסעדים שיינתנו בידי כונס הנכסים הזמני, להשלמת הבניינים שבבנייה ואכלוסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully