וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות קשת מ"האח הגדול" - כ-80 מיליון שקל

מאת אופיר בר-זהר

24.3.2011 / 9:35

שיעור הצפייה הממוצע לפרק: 32.1% בכלל האוכלוסייה, לא כולל הגמר והפרק ששודר אתמול בערב. מספר החברים בעמוד הפייסבוק של התוכנית זינק ב-200% במהלך העונה



>> הכנסות זכיינית ערוץ 2 קשת מהעונה הנוכחית של "האח הגדול" הסתכמו ב-75-80 מיליון שקל עד כה, עוד לפני שידור הגמר - כך עולה מתחשיב שערך themarker. עוד עולה כי עונתה הנוכחית של התוכנית היא הנצפית ביותר בעשור האחרון, עם שיעור צפייה ממוצע של 32.1% בכלל האוכלוסייה. יותר ממיליון צופים בממוצע ראו את פרקי התוכנית השבועיים ולאורך כל העונה הפרקים כיכבו בראש טבלאות הרייטינג.

מהתחשיב עולה כי הכנסות קשת מפרסום, ללא משדר הגמר והפרק ששודר אתמול, מסתכמות בכ-55-60 מיליון שקל נטו, לאחר הורדת עמלה של 25% למשרד המדיה. עם זאת, גורמים בקשת טוענים כי ההכנסה מפרסום היתה נמוכה משמעותית מסכום זה.



תחשיב ההכנסות בוצע לפי שילוב נתוני ועדת המדרוג ויפעת בקרת פרסום. לפי הנתונים, שיעור הצפייה הממוצע בפרקי העונה באוכלוסייה היהודית - שעליו מתבסס חישוב ההכנסה מפרסום - היה 35.9%. בעונה הנוכחית שודרו 17:38 שעות פרסום ולפיכך חושב מחיר של 2,250 שקל ל-30 שניות פרסום.



בתוך כך, נראה כי שעות הפרסום בפרקי "האח הגדול" כללו גם בונוסים למפרסמים ולכן סך ההכנסות שהתקבל עשוי להיות נמוך מסכום התחשיב. המפרסמים הבולטים בעונה הנוכחית של "האח הגדול" היו אסם, שטראוס, תנובה, פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור.



הכנסות נוספות בסך 10-15 מיליון שקל הועברו לקשת בעבור חסויות ותוכן שיווקי. בסכום נכללות גם הכנסות מאתר mako, שנהנה מפריחה בתקופת שידור התוכנית. בשוק הפרסום מספרים כי קשת העלתה את מחירי החסויות והתוכן השיווקי עקב הצלחת התוכנית. המפרסמים הבולטים בתחום היו בזק, יפאורה תבורי, קוקה קולה ישראל, טבע, גלובוס גרופ, דיפלומט, שטראוס, רהיטי ריביירה ואסם.



סכום נוסף של כ-3 מיליון שקל גרפה קשת מערוץ 20. ל-hot ו-yes כ-300 אלף לקוחות ששילמו 13.9 שקל בחודש במשך שלושת חודשי שידור "האח הגדול" בערוץ 20, כך שהההכנסות הכוללות מהערוץ הסתכמו בכ-12.5 מיליון שקל. מחצית מהסכום הופרש כתשלום לחברות הכבלים והלוויין, וסכום נוסף הועבר לבעלת הפורמט אנדמול, מה שהשאיר קשת עם כ-3 מיליון שקל.



הכנסה נוספת, בסכום מוערך של כ-600 אלף שקל, הגיעה לזכיינית ערוץ 2 מהודעות sms. ההערכה מתבססת על נתונים שפירסמה קשת לאחר הדחת המתמודדת דנה רון, בעקבות שמועות על זיוף ההצבעה. לפי קשת, באותה ההצבעה נרשמו 40 אלף הודעות sms עד השעה 13:00 בצהרי יום שבת, יום שידור פרק ההדחה. בהנחה שחברת הסלולר משאירה אצלה כמחצית מהסכום שמשלמים לקוחות הסלולר, ובהתחשב בכמות התוכניות בעונה, מתקבל סכום מוערך של כ-600 אלף שקל.



בזכות ברייק הזהב - הפרסומת שתשודר לפני ההכרזה על הזוכה בגמר - תכניס קשת כ-350 אלף שקל. מי שרכשה את הברייק היא חברת שופרסל, שתשדר פרסומת באורך של כ-60 שניות, שצולמה במיוחד בעבור התוכנית. הפרסומת היא חלק מקמפיין פרסום חדש שמעלה שופרסל בכיכובו של צביקה הדר.



עמוד הפייסבוק של "האח הגדול" צמח ב-200% במהלך העונה הנוכחית של התוכנית וכיום יש בו 106,000 חברים. בקשת טוענים כי מדי יום גלשו לאתר "האח הגדול" ב-makoכ-130,000 גולשים ייחודיים ביום בממוצע - עלייה של 15% לעומת שיעור הצפיות שנרשם באתר העונה השנייה של התוכנית.



קשת החלה השנה לגבות תשלום בעבור חלק מהצפיות באתר, וגולשים שהורידו את סרגל הכלים mako live זכו בהטבה של תכנים ללא תשלום. מהזכיינית נמסר כי 1.2 מיליון לקוחות התקינו את סרגל הכלים. עוד נמסר מקשת כי "העונה נשבר שיא צפיות הווידיאו במצלמות האח בחברות הסלולר, עם יותר מ-1.5 מיליון שימושים - 50% יותר מהעונה קודמת". כמו כן נמסר כי נרשמו יותר מ-100 אלף הורדות של אפליקציית "האח הגדול" לאייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully