וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על רכישת מעריב: "ריכוזיות מוגזמת"

אופיר בר-זהר

24.3.2011 / 11:01

ראשי המשק מגיבים למו"מ המתגבש בין נוחי דנקנר לזכי רכיב לרכישת השליטה על מעריב. שר האוצר: צריך לצמצם הריכוזיות. פרופ' בן בסט: סיכוי שישתמשו בעיתון להשפיע על הרגולציה

התקדמות בעסקת "מעריב" (3.76% , 359.0) - נוחי דנקנר וזכי רכיב חותמים בשעה זו על מזכר הבנות במסגרת דירקטוריון "מעריב". לאחר שתסתיים הפגישה צפויה לצאת הודעה לבורסה בעניין. מקורבים לנושא אמרו כי דנקנר יזרים באופן מיידי 20 מיליון שקל וייצא לבדיקת נאותות שתיערך 2-4 חודשים, בטרם ירכוש את העיתון. הגורמים הוסיפו כי כפי הנראה בשלב זה דנקנר צפוי לאמץ את המודל של רכיב לעיתון מצומצם יותר, ונראה כי גל הפיטורים המתרחש כרגע במעריב לא ייעצר בשלב זה.

אתמול דיווחה דיסקונט השקעות על מגעים מתקדמים לרכישת השליטה במעריב תמורת סכום של 140 מיליון שקל. כפי הנראה סכום זה לא צפוי לכלול את חובות מעריב לפועלים בגובה 106 מיליון שקל.

ראשי המשק לא מאחרים להגיב על המהלך של דנקנר. שר האוצר יובל שטייניץ אמר היום לגלי צה"ל כי "יש ריכוזיות מוגזמת במשק הישראלי. צריך לצמצם אותה. היא בעייתית כלכלית ודמוקרטית".

פרופ' אבי בן בסט התבטא אף הוא בקשר לעסקה ודיבר בתוכניתה של קרן נויבך ברשת ב': "מדאיג אותי שקונגלומרט משתלט על עיתון. ברור ש"מעריב" יכסה באופן אוהד את הקונגלומרט בנושאים כמו סלקום (0.35% , 11420.0). יש סיכוי שישתמשו בעיתון להשפיע על הרגולציה או לפגוע במתחרים של הקונגלומרט שליטה בעיתון תשפיע על עמדות פוליטיקאים - בעיקר שרים כלכליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully