וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב על אלביט מערכות: חברה חדשה במועדון ה-non-GAAP, מעלים מחיר מטרה ל-190 שקל

TheMarker Online

24.3.2011 / 12:28

אלפר: "נראה שהחברה רואה סימני הצלחה בשווקים חדשים וגדולים; התגברות בחוסר היציבות הגיאו-פוליטית יוצרת דרישה למוצרי החברה"



לאחר פרסום רבעון רביעי בינוני, במיטב sell side ממשיכים בהמלצת "תשואת שוק" אך מעלים מחיר מטרה ל-190 שקל.




מוצרי אלביט מתאימים לשוק הבטחון העולמי הנמצא במצוקה תקציבית. למשל החברה מתמחה בשידרוגים (המחליפים בניית פלטפורמות חדשות ויקרות), כמו כן מוצרים חכמים בתחומי שרידות, אלקטרוניקה וסגירת מעגלים הם יתרונות מסורתיים של אלביט. המוצרים הם בשלים עם יכולת שדה מוכחת, דבר החוסך זמן וכסף ללקוחות עם תקציבי בטחון מוגבלים.



"יש להוסיף כי נראה שהחברה רואה סימני הצלחה בשווקים חדשים וגדולים כמו אוסטרליה וברזיל, שווקים שיכולים לקזז במעט את הקשיים הקיימים בגיאוגרפיות אחרות. ההצלחה הזו היא עדות נוספת ליכולת הניהולית המרשימה של אלביט", אומר גלעד אלפר, מנהל מחקר sell side במיטב.



לפי מיטב, מניית אלביט נראית יותר אטרקטיבית מכפי שהייתה לפני כמה חודשים וזאת מהסיבות הבאות:



א. התגברות בחוסר היציבות הגיאו-פוליטית יוצרת דרישה למוצרי החברה. ב. המניה היא בין המניות הגרועות ביותר בשוק ב-12 החודשים האחרונים, מה שלכאורה מותיר מקום לאפסייד ו-ג. תשואת דיבידנד צפויה של מעל 3% בשנתיים הקרובות ויכולת ייצור מזומנים נאה.



"אם כך, מדוע אנו ממשיכים להמליץ תשואת שוק", שואל אלפר:



תמחור – אמנם אלביט נסחרת במכפיל רווח של 11.3 לשנת 2011, הנמוך מהממוצע במגזר של כ-12.6. אולם חלק מהחברות במגזר הן מטרות רכישה, דבר המצדיק פרמיום. הסיכוי שאלביט תירכש הוא כמובן קטן מאוד.



הלקוחות – כ-52% ממכירות החברה נובעות מארה"ב ואירופה, שם המצב הכלכלי מגביר את הלחץ על תקציבי הבטחון. אלביט אמנם עושה בחכמה כאשר היא פונה לשווקים חדשים כמו ברזיל, אך מדובר בתהליך ארוך ובינתיים השווקים הקיימים מהווים אתגר אמיתי בכל הקשור למחירים, למחזורי המכירה הארוכים, המאמצים הפיתוחיים והתחרות.



תחרות – החברה רואה מזה כמה שנים תחרות גוברת במזלטי"ם ובאלקטרוניקה (שיתוף הפעולה שלא צלח עד כה עם ג'נרל דיינמיקס נועד להתמודד עם תחרות זו). המגמות שאלביט רואה – למשל מעבר מבניית פלטפורמות לשידרוגים – בוודאי שאינן חומקות מעינהן של המתחרות ויש לשער כי המצב הכלכלי של הלקוחות רק גורם לתחרות להיות יותר נואשת.



"איננו ממעיטים בחשיבותם של היתרונות התחרותיים של אלביט אך יש לזכור כי יתרונות אלה היו קיימים גם בשנתיים האחרונות והשוק בינתיים רק נהייה יותר מאתגר", אומר אלפר.



מעבר לחשבונאות non-gaap - החברה רכשה במהלך 2010 כ-7 חברות והמשיכה ברכישות ברבעון הראשון של 2011. "כל רכישה הגיונית שמועילה לחברה וסינרגטית לעסקיה היא צעד חיובי", מציין אלפר, "אולם המעבר לחשבונאות non-gaap הוא לדעתנו צעד שלילי. בטווח הקרוב הדבר אולי יקסום למשקיעים בכך שיסתיר את העלויות הכרוכות ברכישות ויבליט רק את הדחיפה ששורת המכירות מקבלת."



"אולם בטווח היותר רחוק זהו צעד שעלול לפגוע ביכולת הניתוח של הדוחו"ת הכספיים ובכך לפגוע באמון המשקיעים, ועלול לפתות את ההנהלה לבצע מהלכים לא שמרניים שמטרתם תהיה יצירת צמיחה זמנית תוך כדי התעלמות מהעלויות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully