וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתולים שמנים בביומד: עלות שכרם של בכירי מזור רובוטיקה גדלה בכ-40% ל-5.7 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

24.3.2011 / 13:49

גידול בהוצאות שיווק ושכר קיזזו את השיפור במכירות; ההפסד התפעולי גדל ב-21% ל-20 מיליון שקל



, המפתחת ומשווקת מכשור רפואי לניתוחים, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2010 ולשנה כולה. מזור הינה חברת ביומד הישראלית, בין המעטות, אשר זכו לאישור שיווק למוצריהן הן באירופה והן בארה"ב ואשר נמצאות בשלב פיתוח קווי שיווק שלהן.



מכירות החברה זינקו ל-15 מיליון שקל בשנת 2010 בהשוואה ל-5 מיליון שקל בשנה המקבילה, אך החברה אינה מצליחה בשלב זה לייצב את רווחיותה. הוצאות שיווק ניכרות בתוספת עלות שכר הבכירים לא מבוטלת, אשר גם גדלה לאחרונה, ניפחו את הפסד התפעולי השנתי אשר נבע מפעילותה השוטפת של החברה בכ-21% לכ-20 מיליון שקל. בהתאם, גדל גם הפסד הנקי השנתי ל-21.5 מיליון שקל.



באחרונה, מרכזת החברה את מאמצי השיווק שלה בשוק האמריקאי לאחר שקיבלה אישור לכך ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (fda). מזור מנסה לחדור לשוק הניתוחים עם מוצר הדגל שלה, הרובוט spinneassist, המיועד להכוונה וניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובעיקר בניתוחי עמוד השדרה. כמו כן, משווקת החברה שתלים לקיבוע חוליות בעמוד השדרה. עלות מערכת רובוטית מסוג זה מסתכמת באזור 500 אלף דולר, מה שמקשה על המפיצים בהליך השיווק.



בדירקטוריון החברה מסבירים את הגידול החד בהוצאות מכירה ושיווק: "הוצאות שיווק גדלו באופן ניכר בעקבות הרחבת פעילות החדירה לשווקים חדשים בכלל ובפרט בכניסה לשוק האמריקאי שכללה גיוס אנשי מכירות ופעילות שיווק, לרבות השתתפות בתערוכות והדרכה של רופאים". כמו כן, החברה הגבירה את השימוש בשירותי יועצים שונים.



תמונה דומה מסתמנת מנתונים רבעוניים: הכנסות הוכפלו ל-4.7 מיליון שקל. מנגד, ההפסד התפעולי גדל מ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-5.8 מיליון שקל ברבעון האחרון. בשורה התחתונה, גדל ההפסד ב-31% ל-6.3 מיליון שקל.



עלות שכרם של 5 נושאי משרה בכירים בחברה הסתכמה במהלך 2010 בכ-5.7 מיליון שקל בהשוואה ל-4 מיליון שקל בשנת 2009 - גידול של 42%. המנכ"ל אורי הדומי עלה לחברה כ-1.6 מיליון שקל, סמנכ"ל המכירות ארה"ב, כריס סלס - כ-1 מיליון שקל.



אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה, מציין כי "מזור הצליחה להציג צמיחה גבוהה בהכנסות ב-2010 על רקע מהלכי חדירה מוצלחים בשוק האמריקאי בהתאם למתוכנן. ההצלחה המלאה והגורפת בשימוש במערכת ה-spineassist, לצד התועלת הגבוהה עליה מדווחים הרופאים, מובילים להגדלת כמות הניתוחים המבוצעים באמצעותה ותורמת לגידול בהיקף המכירות ולהעלאת מחירי המכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully