וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מכונית משפחתית: טויוטה ספייס ורסו מייתרת את הקורולה

יואב קווה

24.3.2011 / 14:33

עזבו את טויוטה קורולה ולכו על טויוטה ספייס ורסו. עם משקל נמוך יחסית ומנוע קטן - אבל ביצועים טובים - היא תחליף מצוין ■ ספייס ורסו היא מכונית קלה לנהיגה ולתמרון, כולל שדה ראייה פתוח לנסיעה בהילוך אחורי



את הטויוטה קורולה שלכם תמכרו. אם עדיין לא קניתם אחת, אל תקנו. הדבר נכון גם לגבי מאזדה3, מיצובישי לאנסר ורנו פלואנס - וכל 1,600 אוטומטית סדאן ארבע דלתות פלוס בגז'. מכונית משפחתית הן פאסה. ההווה והעתיד שייכים לתצורות החכמות יותר, למכוניות הכלאיים, למשל לטויוטה ספייס ורסו.



המכונית הזאת, שאפשר להגדיר "מיני מיני-ואן" או "מיקרו-ואן", מייתרת את טויוטה קורולה. ויש הוכחות. ורסו משתרעת לאורך של 399 ס"מ. קורולה לאורך של 454 ס"מ. ההפרש לטובת הוורסו אומר תמרון קל יותר בעיר וחנייה נוחה יותר. אבל הוא לא אומר מכונית צפופה יותר. ישבתי בוורסו וישבתי בקורולה. אין פחות מקום בוורסו. אולי להפך. בזכות מבנה מיני-ואני קופסתי וגבוה - ורסו מתנשאת לגובה של 159.5 ס"מ ואילו קורולה לגובה של 147 ס"מ - מתקבל חלל מרווח ועוד יותר מכך תחושת חלל מרווח. ורסו שוקלת 1,070 ק"ג (גרסת אבזור gli) ואילו קורולה שוקלת 1,330 ק"ג (גרסת gli).



המשמעות: כל מי שנוהג בקורולה לוקח אתו לכל מקום שלושה נוסעים סמויים. משקל מיותר פירושו בזבוז דלק. לפי נתוני טויוטה, צריכת הדלק של הקורולה היא 13.9 ק"מ לליטר, ואילו בספייס ורסו מדובר ב-19.2 ק"מ לליטר. אלה נתוני היצרן - בפועל הנתונים גרועים ב-30% לפחות, אלא שעדיין הפער נשמר לטובת הספייס ורסו. כנ"ל נתוני הזיהום: קבוצת הזיהום של ספייס ורסו היא 2 בלבד. קבוצת הזיהום של הקורולה היא 9.



זה לא רק בזכות המשקל הנמוך יחסית, אלא גם בזכות מנוע בנפח קטן יותר (1.3 ליטרים לעומת 1.6 ליטרים) ותיבת הילוכים יעילה יותר (רציפה ולא אוטומטית מסורתית). למרות הנחיתות בהספק המנוע אין נחיתות בביצועים. המנוע של הוורסו מפיק פחות כוח - 99 כ"ס לעומת 124 כ"ס, אבל ההבדל בתאוצה זניח - 13.9 שניות לעומת 11.9 שניות. בנהיגה בכביש לא תרגישו שהוורסו היא עגלה.



האם יש בסיפור הזה קטץ'? לא ממש. נכון שתא המטען בוורסו מעט יותר קטן (נפח של 393 ליטר לעומת 450 ליטר) אבל בוורסו הרבה יותר קל לקפל את המושבים מאחור וליצור חלל הטענה עצום (1,352 ליטר). בקורולה אי אפשר לעשות את זה.



בעצם יש קטץ'. הקורולה נראית כמו מכונית סטנדרטית והספייס ורסו לא.







קלה לנהיגה ולתמרון



טויוטה ספייס ורסו. ה"ספייס" שבשם הוא תוספת ישראלית מקומית. בעולם קוראים לה ורסו s, והיא מבוססת על הפלטפורמה של טויוטה יאריס. למעשה מדובר בממשיכת דרכה של יאריס ורסו: מכונית פחוסה, לא נאה במיוחד, בעלת לוק מסחרי.



ספייס ורסו נמכרת בישראל עם מנוע בנזין, 1.3 ליטרים, ובשתי רמות אבזור: terra ו-gli. מחיר ה"טרה" הוא 108 אלף שקל, מחיר ה-gli הוא 113 אלף שקל. ההבדל העיקרי בין הגרסאות הוא בחלונות החשמל - שניים ב"טרה", ארבעה ב-gli. בנוסף, gli מכילה שליטה על תיבת ההילוכים בעזרת מנופים מההגה, רדיו-דיסק מקורי, משענת יד לנהג, מנגנון כיוון הגה לעומק (ולא רק לגובה), מגירת אחסון מתחת למושב הנוסע הקדמי, כיס בגב המושב לצד הנהג ועוד כמה פיצ'פקעס.



נוחות הנסיעה טובה. ספייס ורסו היא מכונית קלה לנהיגה ולתמרון, כולל שדה ראייה פתוח לנסיעה בהילוך אחורי. תיבת ההילוכים הרציפה עלולה לעצבן מעט, מכיוון שהיא יוצרת אפקט של מצמד מחליק - העלייה בסל"ד לא פרופורציונלית לעלייה במהירות הנסיע



עד היום נמכרו כאן קרוב ל-500 מכוניות ספייס ורסו, קצב מכירות גבוה פי חמישה-שישה מזה של יאריס. הנתונים משמחים את אנשי טויוטה, מכיוון שהספייס ורסו, שנמכרת בצבעים מרעננים כמו סגול ותכלת, מצעירה את תדמית המותג של טויוטה וזו, אני לא מגלה שום סוד, סובלת מקשישות מסוימת.



בעד: מרחב פנים, יעילות, סגנון.



נגד: אבזור חסר בגרסה הבסיסית.



שורה תחתונה: למה לי לקנות קורולה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully