וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רכישת חברות בתחום הטעמים: הרווח התפעולי של פרוטרום עלה ב-33% ל-63 מיליון דולר

יעל פטר

24.3.2011 / 14:53

עלות שכרו של מנכ"ל החברה אורי יהודאי - 2 מיליון דולר; מחצית מהסכום ניתן בבונוס



הכנסות חברת תמציות הטעם, , פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה. הכנסות החברה עלו ב-6% בהשוואה לשנה שעברה והסתכמו ב-451.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי עלה ב-33% והסתכם ב-63 מיליון דולר. והרווח הנקי עלה ב-32% ל-44.1 מיליון דולר. פרוטרום דיווחה כי תחלק דיבידנד בגובה 3.3 מיליון דולר (כ-12 מיליון שקל).



חברת פרוטרום עוסקת בתחום הטעמים, וחומרי הגלם המשמשים בתעשיית המזון והמשקאות. היא אחת מ-10 החברות הגדולות בעולם בתחום פעילותה. כמו כן משווקת החברה תמציות למוצרי פארמה וטיפוח אישי ומוצרים נוספים. החברה מפעילה אתרי יצור באירופה, צפון אמריקה, ישראל, אסיה ואפריקה.







העלייה בהכנסות החברה הושפעו מצמיחה פנימית בחברה כמו גם רכישות שבוצעו במהלך 2009, והתחזקות הדולר קיזזה במעט עלייה זו. החברה חיזקה את הפעילות בשווקים מתעוררים וכך מכירות החברה באסיה והמזרח הרחוק גדלו במהלך 2010 ב-23%, ובאמריקה גדלו המכירות ב-13% בהשוואה לשנה המקבילה. העלייה במכירות ביחד עם שמירה על רמת רמת הוצאות דומה, הביאו לשיפור ברווח התפעולי של פרוטרום.



ברבעון הרביעי של 2010 גדלו המכירות ב-7.3% והסתכמו ב-112 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-10% ל-12 מיליון דולר, ובשורה התחתונה רווח הנקי של פרוטרום עלה ב-18% ל-8.8 מיליון דולר. עלות שכרו הכוללת של אורי יהודאי, מנכ"ל החברה, הסתכמה בשנה כולה ב-2 מיליון דולר, כאשר מחצית מהסכום ניתן לו במענק.



לדברי אור יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, "בחודשים האחרונים ניכרת מגמה עולמית של עלייה במחירי חומרי הגלם, לרבות בחלק מחומרי הגלם המשמשים את פרוטרום לייצר את מוצריה. פעלנו ונמשיך לפעול ככל שמגמה זו תימשך, לרבות בדרך של התאמת מחירי המכירה של מוצרינו שהושפעו מעליית מחירי חומרי הגלם, על מנת למנוע השפעה עתידית על תוצאות פעילותנו. אנו ממשיכים כל העת בהרחבת להרחיב את מעגל הספקים שלנו ולנצל באופן מרבי של היכולות המגוונות של אתרי הייצור של פרוטרום בעולם".



החברה רכשה במהלך 2009 את פעילות ה-savory של חברת rieber & son הנורבגית, וכמו כן נכסים של חברת eafi האנגלית. לדברי יהודאי, "פרוטרום פועלת למימוש פוטנציאל צנרת הרכישות המצוינת שיש לה ושמה דגש גם על רכישות בשווקי היעד הצומחים של אסיה, מזרח אירופה ומרכז ודרום אמריקה, זאת לצד בחינת רכישות בשווקים המסורתיים כצפון אמריקה. לצד הרכישות נמשיך לפעול להשגת צמיחה פנימית רווחית, להשגת יעדנו להכפלה נוספת של מחזור מכירותנו במהלך 4 השנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully