וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את עתירת חברת הזרע: לא תוכל להקים 10,000 דירות במקום פארק איילון

רנית נחום-הלוי

24.3.2011 / 18:01

בית המשפט אישר את בניית הפארק וקבע: "הקפדנו יתר על המידה בעבר להלביש את הארץ בשלמת בטון ומלט"



בית המשפט העליון אישר היום את התוכנית להקמת פארק איילון בתל אביב, ודחה בכך את הערעורים שהגישה חברת הזרע, חברת מקווה ישראל וחברת כי"ח (כל ישראל חברים) שקראו לקדם פרויקט מגורים בהיקף של 10,000 דירות במקום הפארק.



עיקרה של תכנית פארק איילון היא בהקמת פארק מטרופוליני בשטח של כ-8,000 דונם. הפארק עתיד להשתרע בין שכונות דרום תל אביב והספארי בצפון, המועצה המקומית אזור והעיר חולון בדרום, כביש 4 במזרח ושכונת קריית שלום בתל אביב במערב. תוכנית זו אושרה ב-2005 במועצה הארצית לתכנון ובנייה ומיד אחר כך קיבלה גושפנקא גם בהחלטת הממשלה שהקימה צוות משרדי שיעסוק בקידום הקמת הפארק וקבעה מסגרת תקציבית לפיתוחו.



על החלטה זו הוגשו עתירות על ידי חברות הזרע, מקווה ישראל וכי"ח. בשטח הפארק קידמה חברת הזרע שבשליטת חברת פולאר פרויקט מגורים בשטח כולל של 4,560 דונם. מתוכו תכננה להקים פארק בשטח של 3,517 דונם ובשוליו שכונת מגורים יוקרתית בת 10,000 דירות.



החברות טענו, בין היתר, כי ההחלטה שהתקבלה במוסדות התכנון התקבלה בחוסר סמכות. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, לטענתן, לא התייעצה עם הוועדות המקומיות ובכך הפרה את חובת ההיוועצות הסטטוטורית. כמו כן, נטען כי התוכנית לוקה בחוסר סבירות מבחינה כלכלית, וכי הקמת הפארק תוביל להקטנה משמעותית במלאי המקרקעין המיועד לבנייה באזור תל אביב והמרכז, באופן שיגרום לפגיעה דמוגרפית.



שופטי העליון איילה פרוקצ'יה, סלים ג'ובראן ואסתר חיות, דחו את הטענות. "במרוצת השנים דומה כי הקפדנו יתר על המידה בעבר להלביש את הארץ בשלמת בטון ומלט, ולא דאגנו די לפרוש לה - גם במרכזה - מרבדי גנים", כתב השופט ג'ובראן. "מסגרת זאת נודעת חשיבות מרובה לשמירה על השטחים הפתוחים ופיתוח ריאות ירוקות בשטחים צפופי אוכלוסין, כמו הפארק אשר נמצא במרכזה של עתירה זו, בדומה לפארקים המטרופולינים הקיימים ברחבי העולם".



חברת הזרע 1939 שבשליטת חברת פולאר השקעות פעלה בין השנים 2000-2007 לקידום בנייה למגורים בהיקף אדיר של קרקעות. בין היתר נקשר שמה של החברה לפרשת השחיתות של הפרויקט הנדל"ני בירושלים, הולילנד.



בארגון אדם טבע ודין בירכו על פסיקת בית המשפט העליון. "ההחלטה מדגישה את חשיבות שמירת שארית השטחים הפתוחים במדינת ישראל", אמר בתגובה היועץ המשפטי של אדם טבע ודין עו"ד אלי בן ארי. "כעת הוסרה המכשלה העיקרית למימושו של פארק איילון, לטובת תושבי אזור המרכז הסובלים ממחסור בפארקים ובשטחים ציבוריים".



בעקבות החלטת העליון, בכוונת אדם טבע ודין לבקש את מחיקת התביעה המתנהלת בביהמ"ש המחוזי בת"א, שהגישה חברת הזרע נגד מינהל מקרקעי ישראל, בדרישה לאפשר לה להמשיך לקדם את תכניותיה לבנייה בשטח המיועד לפארק. אדם טבע ודין צורפה לתביעה זו כידיד בית המשפט בשל פעילותה רבת השנים לקידום תוכנית הפארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully