וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל החברה שנמכרה למק'אפי אמש בכ-50 מיליון דולר: "מצאנו את עצמנו מתחרים מול אורקל ויבמ"

גיא גרימלנד

24.3.2011 / 18:09

נתן שוחמי: "היינו יכולים לכבוש את השוק בעצמנו ולהמשיך להיות עצמאיים אבל קיבלנו הצעה רכש אטרקטיבית"



ענקית אבטחת המידע מק'אפי הודיעה אמש (ד') כי רכשה את חברת הסטארט אפ הישראלית סנטריגו (sentrigo) מכפר סבא. לא נמסרו פרטי העסקה אבל הערכה היא שמדובר בכ-50 מיליון דולר.



הסיפור מאחורי האקזיט הוא כזה: סנטריגו, אשר לפני קבלת ההשקעה מקרן בנצ'מרק נקראה לתקופה קצרה "מונוליט סקיוריטי", מינתה כמנכ"ל את נתן שוחמי, שהגיע אל החברה לאחר סגירתה של חברת האבטחה "בלו סקיוריטי" שנלחמה בספאמרים אבל נסגרה. בלו סקיוריטי זכתה להשקעת הון סיכון מקרן בנצ'מרק. ה"מוח" שמאחורי סנטריגו הוא סלביק מרקוביץ' שהגיע מ-db@net ומשמש כמייסד שותף ומנהל טכנולוגי ראשי בסנטריגו. הצלע השלישית בסנטריגו שייכת לדן שראל, שנמצא בחברה מיומה הראשון והוא חבר בצווות ההנהלה. שראל משמש כיום כמנהל מוצרים בסנטריגו ובתפקידו הקודם היה דירקטור בצ'ק פוינט ואחראי על כמה קווי מוצרים.




נתן שוחמי אומר בראיון ל-themarker כי המכירה קרתה מכיוון שמק'אפי העמידה בפני סנטריגו הצעה נדיבה ובשל העובדה שהשוק עבר קונסולידציה וסנטריגו נאלצה להתחרות מול חברות ענק כמו אורקל ויבמ. "סנטריגו היא חברה צעירה יחסית, רק ארבע שנים. אני לא יכול לפרט על היקף המכירות של החברה אבל משנה לשנה ההמכירות גדלו ובזכות סבב גיוס שהושלם בדצמבר האחרון לא היה לנו חסר כסף".



לדברי שוחמי, "התחלנו ב-2010 שיתוף פעולה עם מק'אפי במסגרת תוכנית שותפים. לאחר מכן הפכנו לשותפי oem ומק'אפי החלה למכור את הטכנולוגיה שלנו תחת השם שלה. במהלך השנה וחצי האחרונות נוצרה קונסולודציה בשוק. יבמ רכשה את גארדיום ואורקל רכשה את secerno הבריטית - שתי חברות שפיתחו טכנולוגיה להגנת בסיסי נתונים. מצאנו את עצמנו מתחרים בהם בכל המכרזים הגדולים, אבל למרות שהטכנולוגיה שלנו טובה וקלה יותר להפעלה, והיא גם מבוססת אך ורק על תוכנה שניתן להוריד ברשת האינטרנט, הם הצליחו להתחרות בנו בשל הגודל שלהן והמערך הרחב של אנשי המכירות והמפיצים שלהם. היינו יכולים לכבוש את השוק בעצמנו ולהמשיך להיות עצמאיים אבל קיבלנו הצעה רכש אטרקטיבית - והחלטנו ללכת זה".



הפתרון של סנטריגו ישולב ביחידת פתרונות הרגולציה וניהול סיכונים שמק'אפי מציעה ללקוחות גדולים. כל עובדי סנטריגו קיבלו הצעות להמשך עבודה תחת מק'אפי מלבד עובד אחד או שניים מתחום האדמינסטרציה. עבור מק'אפי, שבעצמה נרכשה על ידי אינטל עבור 7.7 מיליארד דולר בשנת 2010, זאת רכישה שנייה של סטארט-אפ ישראלי. ב-2006 מק'אפי רכשה את אוניגמה של ליעד אגמון וישי גרין עבור כ-20 מיליון דולר. מאז הפך אונגימה למרכז הפיתוח של מק'אפי. וכעת סנטריגו תצטרף אליו, ושתיהן יהיו תחת אחראיות מערך המו"פ העולמי של מק'אפי.



ההבדל בין סנטריגו לגארדיום הישראלית שהתחרתה איתה, ונמכרה ליבמ, נובע מהשוני בין שתי הטכנולגיות שפיתחו החברות הישראליות. שתיהן אמנם עוסקות באבטחת מידע לבסיסי נתונים, אך גארדיום ואימפרבה התמקדו בניטור טרנזקציות דרך תעבורת הרשת וסנטריגו עושה זאת דרך ניטור רכיב הזכרון בבסיס הנתונים.



שוחמי מסביר שהבעיה בטכנולוגיה של אימפרבה וגארדיום המתחרות מגיעה מצידם של מנהלי בסיסי הנתונים ומפתחי ה-dba, או מי שעובד עבור הארגון שמפעיל את בסיס הנתונים במיקור חוץ. "בדרך כלל למנהלי בסיסי נתונים והמפתחים יש הרשאה לגשת לבסיס הנתונים. הם יכולים לפעול לוקלית ישירות ולבצע פעולות בבסיס הנתונים. אם הם עושים משהו שלא מותר להם - אנחנו יכולים לעלות על זה בגלל שאנחנו מנטרים את הפעולות ביחידת הזכרון ולא באמצעות תעבורת הרשת (הקשר בין שרת האפליקציה לשרת בסיסי הנתונים). בעיה נוספת שאנחנו מטפלים בה היא שמפתחים ומנהלי dba יכולים להשאיר תוכנות/פרוצדורות (stored procedure) שביום זדוניות להוצאת מידע רגיש. יתרון נוסף שיש לסנטריגו הוא שאנחנו היחידים שיודעים להגן על בסיסי נתונים המאוחסנים בענן מיחשוב (קלאוד)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully