וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה בגין הוצאת לשון הרע נגד גיורא רום; העותר מבקש להסיר את חסינותו כעובד ציבור

זוהר בלומנקרנץ

24.3.2011 / 18:56

התובע, אברהם קמחי טוען כי רום הוציא דיבתו, וביקש מבית המשפט להפוך את התביעה לאישית



אברהם קמחי, אשר עתר לבית משפט השלום בת"א נגד מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום בטענה להוצאת לשון הרע, ביקש מבית המשפט שלא להתחשב בחסינותו של רום כעובד ציבור ולהכיר בתביעה כאישית.



בתביעה נגד רום דורש קמחי, לשעבר קברניט באל על, פיצוי כספי של כ-133 אלף שקל וכן כי רום יחזור בו מן הדברים שאמר בכנס שהתקיים בחודש נובמבר. לפי התביעה, "בזמן נאומו בכנס השתלח הנתבע בתובע ואף התבטא כלפיו בצורה מזלזת ופוגעת". לטענת התביעה, אמר רום כי "קמחי, שלא נושא באפס אחריות, מבזה את כל מי שעוסק בתעופה בארץ".



קמחי טוען, באמצעות בא כוחו עו"ד אלי גרודשטיין, "רום בחר לנצל את מעמדו שנובע מתפקידו הציבורי ונגישותו כנואם בכנס של ציבור עובדי הטיס והטייסים בישראל, לצורך פגיעה אישית מכוונת ובוטה בשמו הטוב של התובע. הנתבע אמר דבריו ברבים ביודעין מתוך כוונה לגרום נזק לתובע".



המשנה לפקרליט המדינה, לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית חסון, השיבה בכתב לבית המשפט על התביעה, כי לאחר שעיינה בכתב התביעה, בהזמנה לכנס, בתמליל הדברים שנשא רום בכנס ובהתייחסות היועץ המשפטי של רת"א, "מצאתי כי בנסיבות העניין לא קיימת תשתית להתקיימות החריג לחסינות - מעשה ביודעין בכוונה לגרום נזק או מתוך שוויון נפש כלפי האפשרות לגרום נזק במעשה כאמור". לפיכך, ביקשה חסון לדחות את התביעה האישית ולצרף את המדינה כנתבע במקום רום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully