וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל במכתב לרבינטקס: "רואים בחומרה את אי התאמת הקסדות"

יעל פטר

25.3.2011 / 7:30

עובדת לשעבר תובעת את יצרנית מוצרי המיגון רבינטקס



>> ייתכן שנמצאו בעיות תקינות במוצרים המיועדים לשימוש צה"ל. רבינטקס זכתה במכרז לייצור קסדות לשימוש צה"ל. אחד המסמכים שהוצג בבית המשפט, דווקא על ידי רבינטקס, הוא מכתב שקיבלה החברה ממשרד הביטחון (מינהל ההרכשה והייצור בצה"ל) בנוגע להזמנת קסדות קלות שייצרה עבורו.

המכתב מתייחס לדו"ח ליקויים שנתגלו בבחינת קבלה שנערכה לקסדות. בין היתר נכתב בו: "אנו רואים בחומרה את אי ההתאמה בדגש עם הפגם הפונקציונלי באי הסימטריה בין חלקי רצועת הסנטר. מדור הבחינות הונחה לדחות משלוחים במידה שיתגלה בהם הליקוי הנ"ל".



ואולם, כשפנינו לצה"ל לקבל תגובה בנושא, מסר דובר צה"ל כי "רבינטקס סיפקה 62 אלף קסדות מתוך 76 אלף מוזמנות. כל האספקות נעשו לאחר בדיקות כנדרש ולשביעות רצון מערכת הביטחון. לא מוכרות החזרות מוצרים שהוזמנו".



כשפנינו שוב ושאלנו לגבי המסמך שהוצג בבית המשפט, מסר דובר צה"ל כי "לא מדובר בכשל או ליקוי בקסדות בתכנונן המקורי. הקסדות עברו בדיקה מדוקדקת וקפדנית לפני שהועברו לחיילים בשטח. כשהגיעו הקסדות לחיילים בשטח, התברר שמבנה הקסדה באזור הסנטר לא נוח לחיילים ולכן פנה משרד הביטחון לחברה בבקשה לשנות את המבנה כדי שיוכל להיות נוח יותר. החברה שלחה נציגים ליחידות ולימדה את החיילים כיצד ניתן לשנות את המבנה בעצמם - מכיוון שמדובר בפעולה טכנית פשוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully