וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בבורסות אירופה; לונדון עולה ב-0.3%

הדר תדמור

25.3.2011 / 11:06

מנהיגי האיחוד האירופי קיצצו את הסכום ההתחלתי למנגנון החירום לסיוע למדינות הנאבקות עם חובותיהן וגירעונותיהן



מגמת עליות נרשמת בבורסות אירופה, על אף הורדת דירוג האשראי לפורטוגל על ידי סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס ולאחר קיצוץ הסכום ההתחלתי למנגנון החירום של האיחוד האירופי. בורסת לונדון עולה ב-0.3%, בורסת פרנקפורט עולה ב-0.4% ובורסת פאריס נסחרת בעליות קלות.



מנהיגי האיחוד האירופי קיצצו את הסכום ההתחלתי למנגנון החירום לסיוע למדינות הנאבקות עם חובותיהן וגירעונותיהן, לאחר שגרמניה דרשה להעניק תשלום מקדמה קטן יותר - דבר אשר עורר חששות מחודשים בנוגע ליכולתה של אירופה להתמודד עם משבר החובות. מנהיגי האיחוד האירופי קיצצו את הסכום לכדי 16 מיליארד יורו (23 מיליארד דולר), מ-40 מיליארד דולר עליהם הוסכם ב-21 במארס.



סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (s&p) הורידה את דירוג האשראי של פורטוגל בשתי רמות לדירוג bbb והזהירה מפני הורדת דירוג נוספת ברמה אחת שעלולה להתרחש כבר בשבוע הבא, בהתחשב במבנה הסופי של חבילת הסיוע למדינה על ידי גוש היורו.



הורדת הדירוג על ידי s&p מגיעה לאחר הורדת דירוג על ידי סוכנות הידיעות פיץ' אתמול והורדת דירוג על ידי סוכנות הידיעות מודי'ס ביום רביעי. "בהתבסס על המידע הנוכחי והציפיות, אנחנו עלולים להוריד את דירוג האשראי של פורטוגל ברמה אחת נוספת לאחר שיוכרז המבנה של חבילת הסיוע לפורטוגל", לפי הודעת s&p. "הורדת דירוג אשראי שכזו עלולה להתקיים כבר בשבוע הבא", לשון ההודעה.



עליות נרשמות במניות מגזר הפיננסים. מניית בנק קרדיט אגריקול עולה ב-2.1%. מניית ubs עולה ב-0.4%. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד עולה ב-0.5%. מניית קרדיט סוויס עולה ב-0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully