וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי ארה"ב: אייפד 2 התחיל להימכר ב-25 מדינות בעולם

סוכנויות הידיעות

25.3.2011 / 18:06

תורים ארוכים בבריטניה, אוסטרליה וקנדה; אנליסטים: "אפל תמכור 5.5 מיליון אייפדים ברבעון הראשון"



שבועיים לאחר תחילת מכירתו של מחשב הטאבלט אייפד 2 של אפל בארה"ב, התחיל היום מחשב הלוח החדש של אפל להימכר ב-25 מדינות נוספות בעולם. בדומה להשקה בארה"ב, גם במדינות בהן החל להימכר היום אייפד 2 השתרכו תורים ארוכים מול החנויות בבריטניה, אוסטרליה וקנדה.



בנוסף לשלוש מדינות אלו, התחיל היום להימכר אייפד 2 גם בשוויץ, שבדיה, ספרד, פורטוגל, פולין, נורבגיה, ניו זילנד, הולנד, מקסיקו, איטליה, לוקסמבורג, אירלנד, איסלנד, הונגריה, יוון, גרמניה, צרפת, פינלנד, דנמרק, צ'כיה, בלגיה ואוסטריה.



יפן היתה אמורה להיות בין המדינות שבהן החלה היום מכירת אייפד 2, אולם בעקבות רעש האדמה שפקד את המדינה הודיעה אפל בשבוע שעבר על דחיית השקת מחשב הטאבלט במדינה. בחודש אפריל, יתחיל להימכר אייפד 2 במדינות נוספות, בהן הונג קונג, קוריאה וסינגפור.



"בשעה שהמתחרים שלנו מנסים להדביק את הפער בינן לבין אייפד הראשון שלנו, אנחנו שוב משנים את כללי המשחק עם אייפד 2", אמר מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בהודעה שפירסם מוקדם יותר השבוע. "אנו עדים לביקוש מדהים לאייפד 2 בארה"ב, ולקוחות ברחבי העולם אמרו לנו שהם כבר אינם יכולים לחכות לרכוש אותו. אנו מעריכים את הסבלנות שכולם מגלים ומנסים בכל כוחנו לייצר מספיק מחשבי אייפד עבור כולם", הוסיף.



האנליסט ג'ין מאנסטר מבית ההשקעות פייפר ג'פרי העריך בדו"ח למשקיעים שפירסם היום כי 5.5 מיליון מחשבי אייפד צפויים להימכר ברחבי העולם ברבעון הראשון של 2011, תוך שציין כי מדובר ב"הערכה שמרנית".



בשנת 2010 מכרה אפל 14.9 מיליון מחשבי אייפד ברחבי העולם, בהם 300 אלף מחשבים ביום הראשון להשקתו של אייפד 1 ארה"ב. עם זאת, אפל סבלה מנסיגה בנתח השוק ב-2010 לאחר שיותר ויותר חברות טכנולוגיה הוציאו מחשבי לוח מתחרים. חברת המחקר idc מסרה מוקדם יותר החודש כי הנתח של אייפד בשוק הטאבלטים העולמי ירד ל-73% ברבעון הרביעי של 2010, לעומת 93% ברבעון השלישי.



ברבעון הרביעי של 2010 נמכרו בעולם 10.1 מיליון מחשבי טאבלט, לעומת 4.5 מיליון מכשירים שנמכרו ברבעון השלישי, לפי idc. בסך הכל, נמכרו ב-2010 כמעט 18 מיליון מחשבי טאבלט בעולם. אפל החזיקה בנתח של 83% מהשוק - ומכרה כ-14.9 מיליון טאבלטים.



אנליסטים מעריכים כי אייפד יהיה הטאבלט הנמכר ביותר גם בשנת 2011 ויגבר בנקל על כל מתחריו, עם 80% מהשוק. idc העריכה החודש כי השנה יימכרו 50 מיליון מחשבי טאבלט בעולם. בעת הצגת אייפד 2 עקץ מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס את המתחרות, ואמר כי אפל מחזיקה ביותר מ-90% משוק הטאבלטים. לדבריו, אם "2010 היתה שנת האייפד", הרי "ששנת 2011 תהיה שנת החיקויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully