וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נגד משרד הפנים: הורה לאשר מכסה של 27 עובדים מתאילנד למושבים בערבה

עמירם כהן

25.3.2011 / 18:53

יו"ר הוועדה החקלאית של מושבי הערבה: מקור הבעיה הוא בנהלים בלתי סבירים שהנהיג משרד הפנים



שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים נאווה בן אור, הורתה למשרד הפנים להתיר את כניסתם המיידית לישראל של 27 עובדים זרים מתאילנד לעבודה חקלאית במושבי הערבה. החלטת בית המשפט התקבלה במהלך דיון שהתקיים בעתירה מינהלית שהגישו 57 חקלאים נגד משרד הפנים, בטענה כי הוא מונע בעילות בירוקרטיות שונות את השלמת מכסת העובדים הזרים שאושרה למושבים החקלאיים.



ששת המושבים החקלאיים בערבה התיכונה הם היצואנים הגדולים בישראל של תוצרת חקלאית, ומייצאים מדי שנה תוצרת טרייה ביותר מ-1.3 מיליארד שקל.



במהלך הדיון בעתירה, נעתרה השופטת בר אור לבקשת העותרים המיוצגים על ידי עו"ד שי דדוש ונתנה ב-2.12.10 צו ביניים אופרטיבי, לפיו על משרד הפנים להתיר את כניסתם של 45 תאילנדים, כדי למלא את מקומם של עובדים זרים שעזבו מסיבות שונות את המשקים החקלאיים וחזרו לתאילנד. אלא שעד כה, כך לטענת העותרים, לא מימש משרד הפנים במלואו את צו הביניים.



בדיון נוסף בעתירה שקיים בית המשפט בראשית השבוע (21.3.11), הורתה השופטת בר אור למשרד הפנים, להתיר בתוך זמן קצר ביותר את כניסתם לישראל של 27 עובדים זרים, מכלל 45 העובדים שנכללו בצו הביניים, אך משרד הפנים ממשיך לעכב בעילות שונות, כך לטענת העותרים, את כניסתם לישראל.



לדברי יו"ר הוועדה החקלאית של מושבי הערבה התיכונה חיים חבלין, מקור הבעיה הוא בנהלים בלתי סבירים שהנהיג משרד הפנים, המקשים על כניסת עובדים זרים לעבודה בחקלאות ומונעים בשנים האחרונות את השלמת מכסת העובדים הזרים שאושרה על ידי הממשלה. לדבריו, בשל קיום נהלים אלה, נגרם לחקלאים, למשק וליצוא החקלאי נזק מצטבר הנאמד במאות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully