וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מזהירה את הבנקים הגדולים בארה"ב מפני הורדת דירוג

סוכנויות הידיעות

25.3.2011 / 19:07

למרות אישור הבנק הפדרלי, נדרש שיפור נוסף בהון הבנקים בטרם יבצעו קנייה חוזרת של מניות



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p) הביעה דאגה בעקבות הודעתם של שורה של בנקים בארה"ב על הגדלת הדיבידנד המחולק למשקיעים ואישור תוכניות לרכישת חוזרת של מניות, למרות שהבנקים נקטו בצעדים הללו רק לאחר שהבנק הפדרלי אישר זאת.



"אמנם נרשם שיפור משמעותי ברמות ההון במגזר הבנקאי בארה"ב מאז שנת 2008, אולם אנו מעריכים כי נדרש שיפור נוסף", כתב אנליסט האשראי סטיוארט פלסר מ-s&p בדו"ח למשקיעים. "איננו גורסים בהכרח כי הותרת יחס הדיווידנד הנמוך תפגע בדירוג הבנקים, אולם אנחנו זהירים יותר ביחס לקנייה חוזרת של מניות שעלולה להגדיל את יחס הדיווידנד הרבה מעל לרמה הנוכחית", הוסיף.



שורה של בנקים גדולים בארה"ב הודיעו בשבוע החולף על הגדלת הדיבידנד הרבעוני למשקיעים ועל אישור תוכניות לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים לאחר שהבנק הפדרלי השלים ביום שישי שעבר את ביצוע "מבחני העמידות" ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב והודיע כי חלקם קיבלו אישור לשוב להגדיל את הדיבידנדים שהם מחלקים לבעלי המניות ולבצע רכישה חוזרת של מניות.



בתוך שעות מהודעת הבנק הפדרלי ביום שישי שעבר, הודיעו שישה בנקים בארה"ב - בהם ג'י.פי מורגן צ'ייס, וולס פרגו וגולדמן סאקס - על רכישה חוזרת של מניות בהיקף כולל של יותר מ-16.2 מיליארד דולר ועל הגדלת הדיבידנד השנתי בסכום כולל של 5.4 מיליארד דולר.



הבנק הפדרלי החליט לאשר לבנקים לשוב ולהגדיל את הדיבידנדים שקוצצו בתחילת שנת 2009 על רקע המשבר הפיננסי - תקופה בה משקיעים ואנליסטים העריכו כי יהיה צורך להלאים חלק מהבנקים. הבנק המרכזי דרש כי 19 הבנקים הגדולים בארה"ב יעברו "מבחני עמידות" בטרם יורשו לחלוק את הונם עם בעלי המניות.



"מבחני העמידות" שערך הבנק הפדרלי לבנקים הגדולים בארה"ב בדקו את יכולת הבנקים להתמודד עם תסריט של נפילה של 28% במדד המניות דאו ג'ונס בשנת 2011 ועלייה של שיעור האבטלה בארה"ב לרמה של 11%, לעומת רמה של 8.9% כיום.



בעת פרסום החלטתו לפני שבוע לשוב ולאפשר לבנקים להגדיל דיבידנדים ולבצע קנייה חוזרת של מניות, נימק הבנק הפדרלי את ההחלטה ב"שיפור משמעותי שנרשם הן בתנאים הכלכליים והן במצב ההון של המוסדות הפיננסים". הבנק המרכזי הוסיף כי ההחלטה תסייע להגדלת היקף ההלוואות הן לצרכנים והן לעסקים. "בסך הכל, נרשם שיפור הן כמות והן איכות ההון ברבים מהבנקים וחברות ההחזקות הבנקאיות הגדולים מאז המשבר הפיננסי", ציין הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully