וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני איגודי עובדים תובעים את מושל מדינת ויסקונסין בגין החוק המגביל את האיגודים המקצועיים

סוכנויות הידיעות

26.3.2011 / 16:23

איגודי העובדים טוענים כי החוק נחקק באופן בלתי חוקי ויש לבטלו; במקביל, החוק פורסם רשמית בדרך להחלתו



שני איגודי עובדים במדינת ויסקונסין הגישו תביעה נגד מושל המדינה, סקוט ווקר, בגין החוק שאישר המגביל את יכולת האיגודים לשאת ולתת בנושאי שכר. האיגודים טוענים כי המדינה פרסמה את החוק בניגוד להוראות ותקנות המדינה.



איגוד המייצג את עובדי חברות התשתיות בעיר מדיסון, בירת ויסקונסין, ואיגוד נוסף המייצג את מכבי האש ועובדי הבטחון במדינה הגישו תלונה בבית משפט מדינתי ודרשו לבטל את החוק.



ווקר חתם על החוק השנוי במחלוקת ב-11 במארס, לאחר ש-14 סנאטורים דמוקרטיים החרימו את האסיפה המחוקקת בניסיון למנוע הצבעה על החוק בשל היעדר מספר קולות מינימלי. עם זאת, הרפובליקאים הקימו ועדה מיוחדת שהורכבה משני בתי האסיפה המחוקקת והפרידה את החוק מחוק התקציב בו הוא נכלל במקור, כך שלא יידרש מספר קולות מינימלי, וכך עקפה את הדמוקרטים. האיגודים טוענים כעת כי צעד זה היה בלתי חוקי.



אתמול פורסם החוק - מה שנחשב כצעד בדרך לתחולתו - בניגוד לצו בית משפט שעיכב את פרסום החוק עד לבירור בעיות משפטיות בחקיקתו. משרדו של ווקר פרסם גם הצהרה לפיה החוק ייכנס לתוקפו. "אף אחד לא יודע מה בדיוק פירוש הדבר, אך נראה שניתן לטעון כי החוק נכנס למעשה לתוקף", אמר עורך הדין רוברט דרפס ממשרד גודפרי אנד קאהן במדיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully