וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט: הערכות השווי של הרשתות החברתיות גבוהות מדי

26.3.2011 / 18:01

המשקיע המיליארדר וורן באפט הזהיר את המשקיעים לקראת ההנפקות המתוכננות של הרשתות החברתיות כפייסבוק וטוויטר, לטעמו, "מרביתם צפויים להיות מתומחרים מעל לשווים האמיתי"

המשקיע המיליארדר וורן באפט אמר כי המשקיעים צריכים להיזהר מהערכות השווי של אתרי רשתות חברתיות לקראת ההנפקות הראשונות לציבור המתוכננות של חברות הסטארט אפ הגדולות בתחום זה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

"מרביתם צפויים להיות מתומחרים מעל לשווי האמיתי שלהם", אמר היום באפט, המשמש כיו"ר ומנכ"ל חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי. "מאוד קשה להעריך את השווי של חברות אתרי רשתות חברתיות", אמר באפט מבלי לנקוב בשמות של חברות כלשהן. "חלקן צפויים להיות מנצחים גדולים, אבל על חשבון כל השאר".

פייסבוק, מפעילת אתר הרשתות החברתיות הפופולרי ביותר בעולם, הצליחה למשוך משקיעים בהם גולדמן סאקס במכירת מניות פרטית אשר העניקה לחברה הערכת שווי של 50 מיליארד דולר נכון לינואר. גרופון, אתר הקניות הקבוצתיות הגדול בעולם, ניהל מגעים לגבי הנפקה ראשונה לציבור לפי שווי של עד 25 מיליארד דולר, אמרו שני אנשים המקורבים למצב מוקדם יותר החודש.

באפט, בן 80, נמנע מהשקעות בטכנולוגיה והעדיף על פניהן השקעות בחברות תעשייתיות, פיננסיות ומוצרי צריכה במהלך ארבעה העשורים בהם הוא מנהל את חברת ברקשייר.

אתר המיקרובלוגינג טוויטר הודיעה בדצמבר כי גייס 200 מיליון דולר מקבוצת משקיעים ובראשם קרן ההון סיכון קליינר פרקינס לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר. שווי החברה מתקרב כעת לחמישה מיליארד דולר לפי מדד שרס-פוסט (SharesPost), המעריך שווי חברות סטארט אפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully