וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה קרוב לקביעת תוכנית חילוץ לבנקים האיריים

רויטרס

26.3.2011 / 18:54

במסגרת התוכנית, יתאפשר מימון לטווח הבינוני שצפוי להרגיע את השווקים בנוגע לעמידות הבנקים האיריים



הבנק המרכזי של אירופה מניח את היסודות למגעים האחרונים להסכם שיעניק לבנקים מתקשים בגוש היורו נזילות לאורך זמן, בניסיון לסייע לבנקים הדואבים של אירלנד. מקור בבנק המרכזי של אירופה (ecb) אמר כי התוכנית מותאמת למעשה עבור הבנקים האיריים, ותוכרז ככל הנראה במהלך השבוע הקרוב, לצד תוצאות מבחני העמידות שביצע הבנק על בנקים אלו.



"התכנית תחליף את הסיוע שמעניק כיום הבנק המרכזי של אירלנד", אמר המקור, והוסיף כי "היא ככל הנראה תהיה דומה לתכנית רכישת האג"ח של ה-ecb, בכך שלא תהיה מוגבלת בזמן, ולכן אנשים לא יתפתו להתעלם מהבעיה עד תום התוכנית". המקור ציין כי אף שהתוכנית תפורה לפי מידת הבנקים האיריים, היא תהיה זמינה לבנקים ברחבי גוש היורו. התוכנית תנוהל על ידי הועדה המנהלת של ה-ecb, שתקבע את תנאי ההלוואות, כל מקרה לגופו.



קרן החילוץ שהוקמה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf) בשנה שעברה לא הצליחה להתמודד עם משבר הבנקאות האירי, ולאחר זרימת פקדונות מהבנקים באירלנד, וקושי שלהם לגייס מימון בשווקים, נאלצו בנקים אלה להסתמך על הבנק המרכזי לשם קיום פעילותם היומיומית. 6 הבנקים הגדולים באירלנד קיבלו, לפי הערכות, הלוואות בסך 150 מיליארד דולר מה-ecb ומהבנק המרכזי של אירלנד, נכון לסוף פברואר.



הממשלה החדשה של אירלנד נמצאת במגעים עם ה-ecb כבר כמה שבועות, בניסיון להשיג מימון מובטח לטווח הבינוני עבור הבנקים. תכנית זו צפוייה להרגיע מעט את השווקים, עם פרסום מבחני העמידות ב-31 במארס. מבחני העמידות צפויים להראות כי בנק אוף איירלנד, אלייד אייריש בנקס, אייריש לייאף אנד פרמננט ו-ebs בילדינג סוסייטי זקוקים למימון בסך כ-25 מיליארד יורו, לפי סקר אנליסטים שביצעה רויטרס. קרן החילוץ האירופית הקצתה לבנקים האיריים 35 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully