וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 אלף בני אדם יצאו להפגין בלונדון נגד תוכנית הצנע של קמרון

רויטרס

26.3.2011 / 19:37

ההפגנה היא הגדולה בבירה הבריטית מאז 2003; אדם אחד נעצר ונזקים נגרמו לחנויות ומסעדות



מאות אלפי בני אדם יצאו היום להפגין במרכז לונדון נגד תוכנית הצנע של הממשלה בהפגנה הגדולה ביותר בלונדון מאז ההפגנות נגד המלחמה בעיראק שהתקיימו ב-2003. אדם אחד נעצר ונזק נגרם לחנויות, לבנקים ולסניפים של רשתות מזון מהיר.



ממשלת לונדון הודיעה כי עצרה מפגין בחשד לוונדליזם, על רקע עימותים בין מפגינים במסיכות ולבוש שחור שהצטיידו ברימוני עשן והשליכו חפצים לעבר סניף של בנק hsbc במרכז הבירה הבריטית לבין כ-4,500 שוטרים. המשטרה הודיעה כי שוטרים במקום הופגזו בנורות שמולאו באמוניה על ידי מפגינים. מפגינים הסתערו גם על מלון ריץ המפורסם בכיכר פיקדילי ופשטו על הלובי של המלון. עם זאת, למעט תקריות בודדות של אלימות הודיעה המשטרה כי האירוע שליו ברובו.



האיגודים המקצועיים בבריטניה, שארגנו את ההפגנה, העריכו כי 250 אלף איש הגיעו לאירוע, שנועד למחות נגד תוכנית הצנע של ממשלת הימין השמרנית בראשות דיוויד קמרון - הרבה יותר מתקוותיהם למשוך 100 אלף מפגינים. התוכנית, שנועדה להפחית את הגירעון התקציבי של בריטניה, כיום 10% מהתמ"ג, כוללת קיצוצים נרחבים ברווחה, בשירותים ציבוריים ובתקציבי הממשלה ובפיטורים נרחבים במגזר הציבורי.



מנהיג מפלגת הלייבור, אד מיליבנד, נוכח גם הוא בהפגנה ואמר כי המפגינים הולכים בדרכה של התנועה הסופרג'יסטית, תנועת זכויות האזרח בארה"ב והתנועה למאבק באפרטהייד. "המאבק שלנו הוא לשמר ולהגן על השירותים שאנו מוקירים, משום שהם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שאנו אוהבים", אמר מיליבנד.



מפגינים רבים מחזיקים שלטים נגד הבנקים ונגד דיוויד קמרון, בהם ססמאות כגון "חמדנות הבנקים או צרכי העם - קצצו בבונוסים ולא בקצבאות" ו"יחדיו נפיל את הממשלה". ההפגנה היא הגדולה ביותר בלונדון מאז ההפגנה נגד הפלישה לעיראק ב-2003, בה נכחו מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully