וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקיקת ההגבלות על שכר הבכירים נדחתה למושב הקיץ

מאת צבי זרחיה

27.3.2011 / 7:06

בלעדי הדחייה נומקה בשל רצונם של השרים ללמוד את המלצות ועדת נאמן לעומק. בכנסת מעריכים כי בעלי הון לוחצים לרכך את ההמלצות



>> חקיקתן של המלצות ועדת השרים להגבלת שכר הבכירים נדחתה למושב הקיץ של הכנסת שיפתח באמצע מאי 2011. הממשלה לא צפויה לדון היום בהמלצות ועדת נאמן והמשמעות היא שלא יוגשו לאישור בקריאה ראשונה בכנסת השבוע. ביום רביעי תצא הכנסת לפגרה.

הממשלה החלה לפני ארבעה שבועות את הדיון בהמלצותיה של ועדת השרים, אבל ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על דחיית ההצבעה. הדחייה נומקה ברצונם של השרים ללמוד את ההמלצות לעומק. כמו כן, נתניהו חשש אז מהיעדר רוב בהצבעה. ואולם, למרות הזמן שחלף לא נערך בממשלה דיון נוסף בהמלצות.



לפני כמה שבועות כינס ראש הממשלה ישיבה עם יו"ר הוועדה, השר יעקב נאמן והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, אך גם לאחריה לא נקבע מועד לדיון בממשלה. בכנסת טוענים שנתניהו העלה הסתייגויות לחלק מהמלצות הוועדה המכבידות על חברות במבנה פירמידה, ומטילות על דירקטוריונים של חברות ציבוריות לקבוע מדיניות גמול שתתחשב בין היתר בשכר הממוצע בחברה.



אישור המלצות אלה בחקיקה יגביל דירקטוריונים של חברות ציבוריות, ובמיוחד פירמידות. ועדת נאמן קבעה בהמלצותיה כי בקבוצות עסקיות עם מבנה פירמידלי יידרש רוב מקרב הציבור לשם אישור השכר. המשמעות היא הכבדה על אישור תנאי השכר של הבכירים בחברות פירמידות.



במערכת הפוליטית מעריכים כי מופעלים לחצים על משרד ראש הממשלה על ידי אילי הון ולוביסטים לשנות ולרכך את המלצות הוועדה. מלשכת נתניהו נמסר באחרונה כי "כשיתקבלו החלטות בעניין הן יפורסמו".



הוועדה להגבלת שכר הבכירים הוקמה לפני כשנה והיא אמורה היתה לסיים את עבודתה בתוך שלושה חודשים. הוועדה הגישה בנובמבר תמצית של המלצותיה ולפני חודש הגישה לממשלה את המלצותיה הסופיות.



ועדת השרים התנגדה להגבלת שכר בחקיקה כמו גם להצעות אחרות שהוצגו בפניה להטיל מס גבוה על מי שמשתכר יותר מ-150 אלף שקל בחודש. הוועדה גם דחתה הצעה שלפיה שכר שנתי העולה על 3 מיליון שקל לא יוכר כהוצאה לצורכי מס.



נאמן אמר באחרונה בכנסת כי "הוועדה שמעה מומחים רבים והגישה המלצות מאוזנות וראויות. יש לחוקק את המלצות הוועדה בהקדם האפשרי. סוגיית פערי השכר בחברות ציבוריות סבוכה ומורכבת ואין לה פתרון קסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully