וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ביטחוני הודי: "הודו תזמין מרפאל מערכות טילי ספייק במיליארד דולר"

מאת אורה קורן

27.3.2011 / 7:06

רפאל היתה החברה היחידה שניגשה למכרז ההודי. לדברי המקורות, העברת הידע הטכנולוגי היא כרגע המשוכה העיקרית לעסקה



>> "הודו תזמין מחברת רפאל הישראלית מערכות טילי ספייק במיליארד דולר" - כך פירסם בשבוע שעבר כתב העת "דיפנס ניוז" בניו דלהי, שציטט מקור ביטחוני הודי בכיר.

על פי המקור, החברה הביטחונית הממשלתית רפאל היתה החברה היחידה שניגשה בקיץ למכרז הטילים בהודו, ומשרד הביטחון ההודי קיבל אישור מיוחד להמשיך במכרז מול המתמודדת היחידה.



ההזמנה תכלול 321 משגרי טילים, 8,356 טילים ו-15 סימולטורים להדרכה ומערכות נילוות. המקור הוסיף, כי העברת הידע הטכנולוגי היא משוכה עיקרית לעסקה, לאחר שהמערכת עברה את שלב הבדיקות בשטח והוכחה יעילותה ועמידתה בדרישות הצבא ההודי. הודו מעדיפה לעבור לייצור מקומי של מערכות ביטחוניות מתקדמות ולכן היא מעוניינת בידע הטכנולוגי שעומד מאחוריהן.



הספייק הוא טיל נגד טנקים שניתן לשיגור מכמה פלטפורמות, בהן מטוסי קרב, ספינות וכוחות בשטח. המערכת פועלת בשיטת "שגר ושכח", שעיקרה תיכנות הטיל למטרה מוגדרת ושיגור הטיל ללא צורך בהכוונה נוספת במהלך התנועה למטרה. המערכת נוסתה לראשונה באינתיפאדה השנייה ונמכרה למדינות באירופה ובדרום אמריקה.



רפאל סיימה את 2010 עם רווח שיא של 6.911 מיליארד שקל ורווח נקי בסך 633 מיליון שקל. צבר ההזמנות של רפאל הוא 12.6 מיליארד שקל, המאפשרים 1.8 שנות פעילות.



האפשרות לזכייה במכרז הענק מסבירה את חששה של רפאל מהשלכות המיזוג עם תעש על המשך פעילותה בהודו. תעש נמצאת תחת בדיקת הרשויות בהודו בחשד למתן שוחד לצורך זכייה במכרז. בתעש מכחישים את החשדות והעבירו בשבועות האחרונים לרשויות מסמכים להוכחת צדקת טענותיה. אם הרשויות לא ישתכנעו, עלולה תעש להיכנס לרשימה שחורה של חברות שמנועות למכור להודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully