וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי להונאת לוטו שפעלה מישראל נידון בארה"ב ל-12.5 שנות מאסר

סוכנויות הידיעות

27.3.2011 / 7:06

מתיו גטו ועמיתיו הצליחו לגנוב 8 מיליון דולר מקשישים אמריקאים באמצעות טלמרקטינג שפעל מישראל. נאשמים נוספים בהונאה, כולם תושבי ישראל, מחכים כיום למשפט או להסגרה לארה"ב



>> מתיו גטו, צעיר אמריקאי בן 28 האחראי להונאת טלמרקטינג שגנבה 8 מיליון דולר מקשישים אמריקאים והיתה מבוססת בישראל, נידון בסוף השבוע ל-12.5 שנות מאסר בבית משפט מחוזי במנהטן.

במסגרת ההונאה, שבוצעה בין 2007 ל-2009, פנו גטו ועמיתיו לקשישים בארה"ב שהיו מנויים להגרלות לוטו ואמרו להם שזכו בפרס משמעותי במזומן. מבצעי ההונאה פעלו באמצעות חדרי טלמרקטינג מישראל. אם לקורבנות היו מספיק נכסים, הם העבירו את הנכסים לגטו, שהתחזה לעורך דין מניו יורק או לבכיר בחברת הלוטו. כך רכש את אמונם לפני שהורה להם לשלוח כסף באמצעות העברה בנקאית או בדואר לעמיתיו בישראל. לקורבנות נאמר כי עליהם לשלם אלפי דולרים כדי לקבל את הכסף שבו "זכו", לכאורה בשל עמלות ומסים.



מבצעי ההונאה, לפי התביעה, השתמשו בשמותיהן של כמה חברות קש ומשרדי עורכי דין פיקטיביים שלכאורה פעלו מניו יורק. הם השתמשו בשמות בדויים ובמספרים חסויים כדי להסתיר את העובדה שפעלו מישראל. גטו עצמו היה הבעלים והמנהל של אחד מחדרי הטלמרקטינג.



"מתיו גטו הוא נוכל שהשתמש בכל תחבולה אפשרית כדי לגזול מקשישים בארה"ב את חסכונותיהם. גזר הדין שולח מסר ברור לכל מי שמבקש להיטפל על אזרחי ארה"ב, בין אם בתוכה או מחוץ לה, שהם לא יוכלו לחמוק מעונש", אמרה התובעת, פריט בהררה. בנוסף ל-12.5 שנות מאסר, הטיל בית המשפט צו עיקול בסך 10 מיליון דולר על נכסיו של גטו.



בעקבות חשיפת ההונאה נעצרו 11 בני אדם נוספים, כולם תושבי ישראל. נאשמים נוספים, בהם טושין סמואלס, גילה (ג'יליאן) רוזנברג ואושרת פורטולוני הודו באשמה. משפטם של נאור גרין, יוליה רייז ואבי פרוב צפוי להיפתח ב-25 ביולי. הנאשמים אבי עייש, מישל יובל, ירון בר, לימור כהן ואיאן קיי עצורים כעת בישראל ומחכים להסגרה לארה"ב. החקירה התבצעה על ידי ה-fbi והיחידה לחקירות הונאה של משטרת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully