וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להסתכל מהעיניים של החולים"

רוני לינדר-גנץ

27.3.2011 / 7:06



>> גם רשת בתי החולים של אסותא קיבלה באחרונה, לאחר תהליך ממושך שנמשך 15 חודשים, הסמכה של ארגון jci.

מנכ"ל אסותא, ד"ר איתן חי-עם, מספר כי כשמדובר בבית חולים פרטי, התהליך מורכב ומאתגר יותר: "אנחנו עובדים עם רופאים שמגיעים מכל בתי החולים בישראל, וכל אחד מהם מגיע עם גישה משלו ומתרבות ארגונית אחרת, ובכך זה שונה מבית חולים אורגני שכל העובדים בו קבועים. היינו צריכים 'ליישר' את כולם לתהליך אחד. בנוסף, ארגון jci בודק את כל הספקים שבית החולים עובד עמם, ואנחנו בנויים על הרבה מיקור חוץ, דבר שחייב אותנו לעבור על כל חוזה וספק, ולאלץ אותם להתיישר לפי הנהלים שלנו".



לדברי חי-עם, "תהליך ההסמכה (אקרדיטציה) משנה את כל צורת החשיבה, והארגון מתחיל להסתכל דרך העיניים של החולים, למשל לזהות סכנות ואירועים בטיחותיים לפני התרחשותם. זה מחייב הסתכלות מחדש על כל התהליך שעובר החולה מהכניסה לבית החולים ועד היציאה, ולחשוב איפה עלולה להיות תקלה, איפה לא סגרת עד הסוף את התהליך. שינינו עשרות אם לא מאות תהליכים".



באסותא מאמינים כי ההסמכה גם תסייע להם לקלוט יותר חולים מחו"ל: "אין ספק שיותר ויותר חברות ביטוח בעולם מוכנות לממן לחולים שלהן טיפולים רק בתנאי שלבית החולים יש אקרדיטציה, כי זה מבטיח שאתה בחזית העולמית", אומר חי-עם. "בכל מקרה, אני חושב שזו חובה של בית חולים מודרני למטופליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully