וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ימנה משקיף מטעמו לדירקטוריון "מעריב"

מאת אופיר בר-זהר

27.3.2011 / 7:06

בלעדי ביום שישי העבירה דסק"ש 20 מיליון שקל ל"מעריב"



>> נוחי דנקנר מתחיל לקחת שליטה על "מעריב": ל-themarker נודע כי בקרוב צפוי להתמנות לדירקטוריון "מעריב" משקיף מטעמו של דנקנר. עדיין לא ידוע מי יתמנה לתפקיד.

ביום רביעי דיווחה חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שבבעלות דנקנר, לבורסה על קיומו של משא ומתן לרכישת "מעריב". למחרת כבר דיווחה על חתימת הסכמים עם "מעריב" ועל כך שדירקטוריון דסק"ש אישר את העסקה. העסקה תצא לפועל לאחר שדסק"ש תסיים את בדיקת הנאותות, השגת האישורים הדרושים על פי דין וקבלת האישורים ש"מעריב" תסדיר את חובותיה מול הבנקים.



כל עוד העסקה לא הושלמה לא יוכל דנקנר למנות דירקטורים ולקבל כוח הצבעה בדירקטוריון. לאחר השלמת העסקה ימנה דנקנר את מרבית הדירקטורים בחברה, כך לפי הודעת דסק"ש מיום חמישי האחרון, וכן יקבל זכות סירוב ראשונה למכירת מניות "מעריב" על ידי הכשרת הישוב (כך גם הכשרת הישוב בנוגע למניות דסק"ש).



לאחר השלמת העסקה וההזרמה המלאה בגובה 140 מיליון שקל, צפוי דנקנר להחזיק ב-59% מ"מעריב", והכשרת הישוב תחזיק ב-27%. המהלך צפוי לקרות בעוד כחודשיים, עם סיום בדיקות נאותות. גורמים המקורבים לעסקה מסרו כי ביום שישי האחרון העבירה דסק"ש 20 מיליון שקל ל"מעריב", כדי לאפשר לעיתון להזמין עוד נייר, לשלם לספקים ולעובדי העיתון. בחודש האחרון הגיע "מעריב" למצב קריטי מבחינת כמות הנייר במחסניו עד לחשש של חוסר יכולת להדפיס חלק מהמוצרים, ואף צימצם את הפצת העיתון בחלק מהמקרים ודחה בכמה ימים הדפסת מגזינים.



אם דנקנר לא ירכוש את "מעריב", בסופו של דבר הכסף אמור לחזור לדסק"ש. לפי הודעת החברה מיום חמישי, בתרחיש כזה יוחזר הסכום בשני תשלומים שנתיים שווים, כשדסק"ש קיבלה ערבות בנושא מהכשרת הישוב ומזקי רכיב.



במסגרת ההסכם שהתגבש, ירכוש דנקנר כמעט את כל מניותיו של רכיב תמורת 20 מיליון שקל והלוואה של 11 מיליון שקל שהועברה על ידיו ל"מעריב". בנוסף, התחייב דנקנר להקצות 120 מיליון שקל לעיתון. תמורת השקעה זו יקבל דנקנר 59% ממניות "מעריב" ואת השליטה בחברה.



במקביל, הכשרת הישוב, שבשליטת עופר נמרודי, תרד להחזקה של 27% במניות "מעריב", לעומת אחזקה של 43% עד כה, ותוותר על השליטה בעיתון. בדומה לדנקנר, גם נמרודי יזרים הון של כ-12 מיליון שקל לחברה, ויוותר על הלוואת בעלים בהיקף של 40 מיליון שקל שהכשרת הישוב העמידה בעבר ל"מעריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully