וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברטפלד סירב - ומשה ברקת יתמנה ליו"ר הפניקס במקומו של אהוד שפירא

מאת מיכאל רוכוורגר

27.3.2011 / 7:06

בלעדי ברקת, לשעבר מנהל מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, מצטרף לשורה ארוכה של בנקאים, רגולטורים ומקורבים לממשלה שתפסו בשנים האחרונות עמדות מפתח בקבוצת תשובה. מאז עזיבתו של שפירא שימש ברטפלד יו"ר הפניקס



>> לאחר שאסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, לא הסכים להתמנות ליו"ר חברת הביטוח הפניקס, נראה שיצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק המחזיקה בחברת הביטוח, מאייש את המשבצת הריקה. אם לא יחולו הפתעות של הדקה ה-90 צפוי ד"ר משה ברקת, לשעבר מנהל מחלקת תאגידים ברשות לניירות ערך, להתמנות בקרוב ליו"ר דירקטוריון של הפניקס - כך נודע ל-themarker.



עם מינויו של ברקת לתפקיד תסתיים סאגה שנמשכה שמונה חודשים, שבמהלכם תיפקדה הפניקס - הנחשבת יחד עם בית ההשקעות אקסלנס שבשליטתה לאחת ממנהלות כספי הציבור הגדולות במשק - ללא יו"ר קבוע, לאחר שאהוד שפירא פרש מהתפקיד בעקבות מינויו לדירקטור בבנק לאומי ביולי האחרון.

מאז עזיבתו של שפירא שימש ברטפלד יו"ר זמני של הפניקס. הוצע לו לכהן בתפקיד כמינוי קבוע ונראה שהיה מתקבל בברכה על ידי מנכ"ל הפניקס אייל לפידות, ואולם לאחר התלבטויות החליט ברטפלד שלא לקחת על עצמו תפקיד זה.



בעבר הוזכר גם שמו של משה עמית, יו"ר החברה האחות דלק ישראל, כמועמד ליו"ר הפניקס. כעת יצטרכו בדלק למצוא יו"ר לבית ההשקעות אקסלנס, לאחר פרישתם של המייסדים רוני בירם וגיל דויטש בסוף 2010.



ברקת (45), הנחשב למקורב ליו"ר רשות ני"ע לשעבר משה טרי (שניסה להשתלב בתפקידים שונים בקבוצת תשובה), הצטרף לקבוצה ב-2010 ומונה באחרונה לתפקיד מנהל פיננסים ואסטרטגיה ראשי של הקבוצה וכן לדירקטור בקבוצת דלק, בדלק אנרגיה ובאלעד אירופה.



ברקת היה היועץ הפיננסי של תשובה לקראת ההנפקה הלא מוצלחת של אלעד קנדה בבורסה בתל אביב, שהושלמה בקול ענות חלשה באוגוסט האחרון רק בסיוע מקורביו ומנהליו של תשובה שרכשו מניות בחברה.



עיסוקיו של ברקת בעבר משתלבים בפרופיל היו"רים והמנהלים שעובדים או עבדו בקבוצת תשובה בשנים האחרונות, בהם בנקאים בכירים כמו אהוד שפירא, שלמה זהר, אבי הראל ועוד, רגולטורים מקושרים כמו עו"ד לייזה חיימוביץ' וכאמור ברקת וטרי, בכירי המשטרה כמו גבי לסט ומשה קראדי או מנהלים עם קשרים פוליטיים כמו יורם טורבוביץ'.



אם יגיע ברקת להפניקס, הוא יצטרך להסתדר עם אייל לפידות, המנכ"ל הדומיננטי. לאחר שהצליח לעשות מהפך בדלק ישראל, לפידות קיבל מתשובה לפני פחות משנתיים את המפתחות להצלת הפניקס, שהסתבכה בהשקעות כושלות במכשירים שונים בחו"ל ובמתן אשראי לא מבוקר וסבלה מחוסר יעילות פנימי.



לפידות, הנחשב לאחד המנהלים הבולטים בקבוצת תשובה, נכנס לתפקיד וביצע שורה של מהלכים בתחומי כוח אדם, אסטרטגיה והשקעות - ובכך הפיח חיים חדשים בהפניקס שהיתה שרויה בתרדמה עמוקה במשך שנים ארוכות. בעקבות זאת חזרה הפניקס, שעדיין רחוקה ממיצוי מלוא הפוטנציאל שלה, להיות שוב סחורה מבוקשת, וגופים כמו אייפקס ודש אייפקס ועוד לוטשים עיניים לעברה.



קבוצת דלק אמנם לא מתעלמים מהשלכות אפשריות של ועדת הריכוזיות באשר להפרדה בין אחזקות ריאליות ופיננסיות, אך עדיין לא ממהרים למכור את הפניקס, שכן הם מודעים לכך שלפידות עדיין לא השלים את המהפך בחברה - ונכון להיום, דלק עדיין לא מורווחת על ההשקעה בהפניקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully